24.02.2017/08:48

Szwedzki market znakuje warzywa i owoce laserem

Market szwedzkiej sieci ICA wpadł na pomysł znakowania świeżych warzyw i owoców za pomocą lasera. Przebieg i rezultaty tego procesu można oglądać na krótkim filmiku, zamieszczonym przez VOA News. Materiał niestety jest dostępny tylko po angielsku. Omówienie po polsku w treści artykułu

Szwedzki supermarket ICA testuje nową metodę znakowanie świeżych owoców i warzyw. Wykorzystuje niskiej energii laser, który wypala na skórkach dowolne wzory czy napisy. Moc urządzenia jest tak dobrana, że nie niszczy ono skórki, a jedynie odparowuje pigment z naskórka.

Proces nie zmniejsza wartości czy smaku produktów ani nie skraca terminu przydatności produktów do spożycia.

Jak tłumaczy menedżer sklepu, dzięki takiemu znakowaniu można zmienić przeznaczenie opakowań i stosować je tylko w tym przypadku, gdy służą ochronie trwałości warzyw czy owoców, a funkcje informacyjne czy marketingowe opakowań mogą spełnić laserowe napisy i obrazki. To duża oszczędność kosztów i środowiska.

Laser może także oczywiście drukować kody kreskowe i tym samym zastępować naklejki cenowe. Naturalnie nie wszystkie produkty da się tak oznaczać, w grę nie wchodzą np. jagody czy sałata. Dopiero trwają próby z owocami i warzywami z jadalną skórką.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.