16.03.2014/17:06

Tampony i kosmetyki do higieny intymnej

Już na początku wiosny, planując półkę z produktami kobiecej higieny intymnej, warto mieć na względzie sezonową zmianę trendów. Konsumentki, jakby przebudzone z zimowego snu, zwiększają swoją aktywność ruchową, a to wpływa na wzrost sprzedaży tamponów oraz specjalistycznych płynów, żeli i emulsji do higieny intymnej.

Współczesne kobiety coraz rzadziej są przekonane, że urodziły się po to, by leżeć i pachnieć. To drugie owszem, ale o leżeniu nie ma mowy. Zarówno młode dziewczyny, jak i dojrzałe panie, mają świadomość, jak ważny dla wyglądu, zdrowia i dobrego samopoczucia jest ruch. Na rowerze, w biegu czy podczas długiego spaceru po lesie lubią „dać wycisk” swojemu ciału, równocześnie nie rezygnując z komfortu. I nie chodzi tylko o funkcyjną, oddychającą odzież, czy wygodne, specjalistyczne buty. Dotyczy to również dbałości o higienę, także intymną.

Wzrost w tamponach
Największą część rynku higieny kobiecej, wartego 672,6 mln zł (źródło: Johnson & Johnson za Niel­senem), stanowią podpaski (408,6 mln zł). Na dalszych pozycjach znajdują się wkładki (158,8 mln zł) oraz tampony (105,2 mln zł). Te ostatnie stanowią zaledwie nieco ponad 15 proc. rynku, jednak gdy kończy się zima, to właśnie na nie powinny zwrócić szczególną uwagę osoby odpowiedzialne w sklepie za zatowarowanie półki z asortymentem higieniczno­‑kosmetycznym. – U progu wiosny, kiedy panie coraz więcej czasu spędzają aktywnie, odnotowujemy wyraźny wzrost sprzedaży tamponów higienicznych – mówi Agnieszka Andrzejewska, specjalista ds. promocji w dziale marketingu ds. rynku polskiego TZMO, potwierdzając, że wielkość sprzedaży w tym segmencie zależna jest od pory roku.
Sezonowość w kategorii tamponów wiąże się z okresem wyjazdów urlopowych bądź weekendowych. I choć właściwie wszystkie sklepy powinny powiększyć asortyment, zaproponować ciekawe promocje oraz poprawić widoczność kategorii, szczególnie ważne jest to w placówkach znajdujących się na terenach turystycznych. Właśnie tam zapotrzebowanie na tego typu wyroby jest znacząco większe.

Specjalizacja w płynach
Z potrzebą komfortu podczas wzmożonej aktywności związane są także odpowiednie kosmetyki do higieny intymnej, takie jak płyny, żele i emulsje. Wartość tej kategorii w ujęciu rocznym wynosi około 100 mln zł (źródło: Harper Hygienics za Nielsenem). Jej rynkowa oferta staje się coraz bardziej specjalistyczna. To już nie tylko preparaty ukierunkowane na rozwiązanie konkretnego problemu, czy skierowane do określonej grupy wiekowej. Teraz pojawiają się produkty dostosowane nawet do stylu życia, takie jak żel do higieny intymnej Lactissima dla Aktywnych marki Soraya. Jak zapewnia producent, ma on specjalistyczną formułę przetestowaną przez zawodowe sportsmenki. Przywraca komfort w miejscach narażonych na otarcia i mikrourazy, neutralizuje nieprzyjemne zapachy, działa przeciwbakteryjnie i wyraźnie redukuje liczbę drobnoustrojów chorobotwórczych odpowiedzialnych za zakażenia okolic intymnych.
Oferta powinna być w miarę możliwości szeroka. Coraz częściej poszukiwane są bowiem preparaty specjalistyczne, ukierunkowane na rozwiązanie konkretnego problemu czy skierowane do określonej grupy wiekowej. Dlatego w ofercie marki Biały Jeleń znajdziemy nie tylko przeciwzapalne i przeciwbakteryjne żele z chabrem bławatkiem, regenerująco­‑kojące z aloesem czy łagodząco­‑gojące z korą dębu. Ciekawostką wartą swojego miejsca na półce może być hipoalergiczna pianka do higieny intymnej Biały Jeleń Fresh & Young dla nastolatków (unisex) czy dwa rodzaje żeli do higieny intymnej dla mężczyzn – z ekstraktem z drzewa sandałowego i rozmarynu lub paczuli i dzikiego ryżu. Na początek mogą one stanąć obok swoich damskich odpowiedników. Jak pokazuje doświadczenie, w większości przypadków kosmetyki dla panów i tak kupują ich partnerki. W dziale z higieną kobiecą nie umkną one ich uwadze. (AZ)


Mamy specjalną ofertę dla handlu tradycyjnego


W okresie wiosenno­‑letnim tampony higieniczne stają się niezbędnym produktem na sklepowej półce. Sięgać po nie będą nawet panie, które poza sezonem rzadko decydują się na ich regularny zakup. Dlatego detaliści powinni już teraz zadbać o szerszą dostępność tych wyrobów na półce. Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych, jak co roku, przygotowały specjalną ofertę dla klientów rynku tradycyjnego – promocyjne pakiety są dostępne od lutego br.
Agnieszka Andrzejewska, TZMO



Wiadomości Handlowe, Nr 3 (133) Marzec 2014

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.