13.04.2014/21:10

Tego pana nie obsługujemy

W komedii Stanisława Barei „Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz?” kierownik (Janusz Gajos) wieszał na tablicy zdjęcia osób, które nie mogły w jego sklepie robić zakupów. Dziś sprzedawca, odmawiając klientowi obsługi lub samowolnie publikując jego wizerunek, naraża się na odpowiedzialność prawną.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

6 komentarzy

  • Maiq 19.07.2022

    Jakie to jest złe, że nieprzyjemnych albo złodziejskich klientów też trzeba obsługiwać. Gdzie tu jest wolny rynek i wolność prowadzenia biznesu. Klient może sobie kilka razy dziennie wejść i coś ukraść - np. zapalniczkę i jeśli nie przekroczy pewnej kwoty to nic mu nie można zrobić. Jeszcze Cię zwymyśla i opluje. Moim zdaniem właściciel biznesu powinien decydować z kim ma ochotę robić handel, a z kim nie. I co, że niby bezprawnie blokuje dostęp do towaru? To jego towar, on go kupił i przywiózł i teraz chce na nim zarobić. A jak klient nie umie być uprzejmy to niech sobie idzie gdzieś indziej. I dopóki nie będzie takiego prawa dopóty mentalność klientów się nie zmieni. To działa w dwie strony bo gdy sklepikarz będzie zbyt ekskluzywny np. rasistowski to w ciągu paru miesięcy rynek zweryfikuje i ludzie sami przestaną korzystać z jego usług. Jak chcecie niby żeby ludzie byli uprzejmi skoro nie ponoszą żadnych konsekwencji i nie ma żadnej kontroli. Sprawę w sądzie założyć? Po prostu śmiech i strata czasu. Nie ma sprawiedliwości, są tylko tygrysy, węże i owce. I tylko owiec dotyczą jakiekolwiek zagrody.

  • M'aiq 19.07.2022

    Jakie to jest złe, że chamskich albo złodziejskich klientów też trzeba obsługiwać. Gdzie tu jest wolny rynek i wolność prowadzenia biznesu. Klient może sobie kilka razy dziennie wejść i coś ukraść i jeśli nie przekroczy pewnej kwoty to nic mu nie można zrobić. Moim zdaniem właściciel biznesu decyduje z kim ma ochotę robić handel a z kim nie. I dopóki nie będzie takiego prawa dopóty mentalność klientów się nie zmieni

  • nikt 24.08.2020

    ochraniarz nie ma cię prawa dotknąc

  • Andrzej Duda 26.07.2020

    Bez maseczki na zakupy? Jasne. Poinformuj grzecznie, że nie mozesz nosić maseczki. Obsługa nie ma prawa żądać zaświadczeń. Nie awanturuj się i bądź kulturalny. Jesli trzeba - wezwij policję - nie obawiaj się. Wytlumacz policjantom, że ze względów zdrowotnych... NIE ZAPOMNIJ o wniesieniu natychmiastowej skargi do siedziby głównej. Pamiętaj o podaniu czasu zdarzenia oraz zerknij na identyfikatory ekspedientek, jeśli możliwe. Jeśli nie zapamiętaj jak najwięcej (wiek, kolor włosów, figurę itd. W celu identyfikacji) często obsługa jest chamska i ma w d... twoje problemy tłumacząc - mam znajoma, która też ma problem ale maseczkę zakłada. Uwierzą, ci, ze masz problem ale nie obsłuży dla zasady... to jest właśnie wykroczenie art135kw i właśnie w takiej sytuacji to pracownicy łamią prawo. Przede wszystkim - skargi, skargi i jeszcze raz skargi. Mailowe, telefoniczne itd.

  • Adi 23.06.2020

    Czy kasjerka w markecie może odmówić skasowania mego towaru ponieważ nie posiadam maseczki

  • Rafał 12.09.2015

    Witam,

    Zostałem wyproszony ze sklepu ponieważ weszła za mną osoba która ma zakaz robienia zakupów w tym sklepie. Byłem w szoku, nie miałem pojęcia o tym że ta osoba ma jakieś zakazy. Postawiłem się kierownikowi sklepu podpierając się prawami konsumenta i kontynuowałem dalsze robienie zakupów. Kierownik kazał usunąc mnie siłą nasyłając na mnie młodego ochroniarza. Żeby uniknąć ewentualnej awantury opuściłem sklep. Zapis całego zdarzenia napewno został zarejestrowany przez kamery sklepowe. Co mam zrobić w tej sprawie, gdzie mogę złożyć ewentualną skargę ?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.