02.07.2018/14:27

Tesco UK eliminuje z oferty tysiące produktów markowych, by zrobić miejsce dla marki własnej

Brytyjski detalista przyznał, że zdejmuje z półek dużą liczbę produktów markowych, aby zrównać się cenami z tańszymi sieciami. Ten ruch ma sprawić, że konsumenci będą mieli mniejszy wybór, ale za to znacząco niższe ceny – relacjonuje The Mirror.

Tesco konsekwentnie realizuje rozpoczęty w 2015 r. przez Dave'a Lewisa plan naprawczy Project Reset. W ramach planu sieć rozszerza ofertę produktów marki własnej, a eliminuje część oferty markowej, jednocześnie znacznie skracając listę dostawców. W ramach całego projektu sieć chce wprowadzić ok. 10 tys. produktów private label w miejsce towarów markowych. Dotychczas zmiana objęła ponad 2,8 tys. pozycji asortymentowych – relacjonuje The Mirror.

Sieć deklaruje, że z kluczowymi dostawcami, z którymi będzie kontynuować współpracę, zamierza nawiązywać „obustronnie korzystne” partnerstwo długoterminowe.

Tesco musi na Wyspach konkurować z rosnącą potęgą niemieckich dyskontów sieci Lidl i Aldi – ten ostatni otrzymał niedawno tytuł detalisty roku za ofertę doskonałych win oraz taniej świeżej żywności. Z drugiej strony, sieć przygotowuje się na potencjalne zagrożenie, jakmi może się stać warta 12 mld funtów transakcja połączenia sieci Sainsburys i Asda, dzięki której według szacunków ekspertów ceny w obu sieciach mogą spaść „przynajmniej o 10 proc.”

Źródło: mirror.co.uk

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.