18.04.2017/08:32

Tesco w ubiegłym roku wprowadziło do oferty 2,5 tys. nowych produktów

Dave Lewis, szef Tesco Plc, podczas konferencji prasowej z okazji ogłoszenia rocznych wyników finansowych podkreślił, że w ubiegłym roku firma wprowadziła do oferty niemal 2,5 tys. nowych produktów. Łącznie w ciągu dwóch lat na półkach Tesco pojawiło się ok. 4,5 tys. nowości. Sieć jest brytyjskim liderem w sprzedaży produktów dietetycznych Free From.

Szef Tesco zaznaczył, że firma mocno stawia na rozwój oferty produktowej, w tym żywności ekologicznej, dietetycznej czy produktów bez zawartości niektórych składników – np. laktozy czy glutenu. – Miło mi przyznać, że już trzeci rok z rzędu Tesco utrzymuje pozycję brytyjskiego lidera sprzedaży produktów Free From – stwierdził Dave Lewis.

Do polskich sklepów brytyjska sieć już mniej więcej rok temu postanowiła wprowadzić markę Free From ze względu na to, że stale wzrasta liczba osób zmagających się z nietolerancjami określonych składników diety. Z badania przeprowadzonego w maju ubiegłego roku dla Tesco przez firmę SW Research w wynikało, że po produkty bez lub z obniżoną wartością cukru, bez laktozy, glutenu, pochodzące z upraw ekologicznych lub dietetyczne sięga aż 89 proc. Polaków. Z tych samych badań wynikało, że 55 proc. respondentów sięga po wspomniane wyroby po to, aby poprawić stan swojego zdrowia, a 25 proc. czyni to, by urozmaicić swoją dietę poprzez próbowanie nowych produktów.

W październiku ub. r. Jamie Walker, dyrektor ds. produktu w Tesco Europa Centralna zapewniał w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl, że w najbliższych latach Tesco w Polsce i regionie będzie rozwijać m.in. ofertę produktów pod markami własnymi Organic, Finest i Free From (bez glutenu i laktozy), a także towarów świeżych.

Nad opracowywaniem nowych innowacyjnych produktów marki własnej od kilku lat czuwa Centrum Innowacji Tesco.

Dave Lewis przypomniał ponadto, że równolegle z rozwojem oferty produktowej Tesco prowadzi systematyczną optymalizację asortymentu. W ciągu ostatniego roku firma pozbyła się ok. 7% słabiej sprzedających się produktów. – Udało nam się zwiększyć miejsce przeznaczone na marki własne, a dzięki temu możliwe było poprawienie marżowości. W przypadku formatu Tesco Express asortyment był nadmiernie rozbudowany, znacznie bardziej niż w przypadku innych formatów, dlatego dokonaliśmy redukcji asortymentu aż o 46%. Zmniejszyliśmy też liczbę wolnostojących displayów oraz uporządkowaliśmy i zmieniliśmy zawartość 1200 stanowisk promocyjnych, co przyniosło bardzo dobre rezultaty – podsumował Dave Lewis.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.