12.06.2018/15:18

Tesco z 5-procentowym udziałem w polskim rynku detalicznym

Udziały sieci Tesco w Polsce sięgają 5-proc., zaś na czterech rynkach Europy Centralnej sięgają niemal 10 proc. Obroty brytyjskiego giganta na rynku CEE, czyli w Polsce, na Słowacji, na Węgrzech i w Czechach wynoszą ok. 30 mld zł.

- Na rynkach Węgierskim i Słowackim jesteśmy liderem rynku, a także czołowym detalistą w Czechach i jedną z największych sieci handlowych w Polsce jesteśmy – mówi Matt Simister, dyrektor generalny Tesco Central Europe.

Łączna sprzedaż Tesco w Polsce w roku finansowym 2017/2018 wyniosła 10,58 mld złotych. Przed rokiem było to 11,188 mld zł. W całej Europie Centralnej sprzedaż sieci spadła o 1,6 proc. (po uwzględnieniu zmian w kursach walut), a w ujęciu like-for-like (tzw. sprzedaż porównywalna) wzrosła o 0,3 proc. To ostatnie wynikało ze zwiększenia sprzedaży samej żywności (o 1,2 proc.) i poprawy wyników w formacie convenience (3,2 proc.), którego Tesco nie rozwija w Polsce.

Sieć Tesco zarządza w Europie Centralnej niemal 1 tys. sklepów, z czego na Polskę przypada ok. 420 placówek handlowych (jeszcze w minionym roku było ich ok. 440).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.