14.02.2017/17:53

Tesco żegna się ze współtwórcą karty Clubcard

Jak donosi brytyjski portal Campaign, Simon Hay, prezes firmy informatycznej Dunnhumby, która stanowi informatyczny oręż Tesco, odchodzi po 25 latach współpracy. Jego zdaniem, przyszedł czas na następców. Dunnhumby wdrożyła i przez lata rozwijała program lojalnościowy Clubcard.

Simon Hay od 2011 r. pełnił funkcję prezesa zarządu spółki, a od 2009 r. był odpowiedzialny za współpracę z Tesco. Swoją dymisję uzgodnił z Davem Lewisem, prezesem Tesco, które obecnie jest właścicielem spółki informatycznej. Założyciele spółki Clive Humby i Edwina Dunn sprzedali swoje udziały Tesco w 2010 r.

Firma Dunnhumby pomogła wykreować program lojalnościowy Tesco Clubcard, który wystartował w 1995 r. Tesco przyznaje, że program Clubcard był jednym z czynników przesądzających o zwycięstwie w rywalizacji z siecią Sainsbury's o miano największego sprzedawcy artykułów spożywczych na Wyspach.

W 2015 r. Tesco zdecydowało się zatrzymać Dunnhumby, mimo że otrzymało korzystną propozycję, a koncern był wówczas w trudnej sytuacji ze względu na "skandal księgowy".

Jak oświadczył rzecznik prasowy firmy: Rezygnacja Simona Haya wynika z faktu, że chciałby on poszukiwać nowych wyzwań. Za czasów jego współpracy z Dunnhumby firma stała się synonimem wzorowego podejścia do problemów i skutecznie pomagała nam w lepszej obsłudze klientów. Simon zbudował zespół specjalistów od przetwarzania danych, który pozostaje przedmiotem zazdrości całej branży i przygotował firmę do dalszego rozwoju.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.