24.01.2017/13:19

Top 10 – globalne trendy konsumenckie: szybkość i autentyczność

Daphne Kasriel-Alexander z firmy Euromonitor International, przygotowała obszerny raport „Top 10 Global Consumer Trends for 2017”. Omawia w nim 10 najważniejszych trendów, które kształtowały będą oblicze handlu w bieżącym roku.

Konsumenci coraz bardziej się spieszą, są coraz bardziej impulsywni i dzięki nowym technologiom oczekują natychmiastowego zaspokojenia potrzeb. Coraz częściej nie chcą składać zamówień z wyprzedzeniem, oczekują natychmiastowej obsługi czy dostawy. Firmy starają się wypracowywać coraz szybsze modele biznesowe.

Amazon pracuje nad 30-minutowym systemem dostaw przesyłek za pomocą dronów. We Francji klienci sieci mogą nawet kupować online miejskie samochody Seat Mii, z dostawą do domu w ciągu 72 godzin. W hiszpańskim mieście Jun mieszkańcy kontaktują się z władzami za pośrednictwem portalu społecznościowego. W Londynie serwis medyczny Doctaly umożliwia pacjentom nieodpłatny dostęp do lekarza publicznej służby zdrowia w dniu zgłoszenia. Inny serwis medyczny oferuje konsultacje lekarskie online – w czasie 6 minut od zgłoszenia.

Aplikacje wyświetlające na smartfonach klientów informacje o towarach, obok których właśnie przechodzą, są coraz bardziej precyzyjne i spersonalizowane. Potrafią zapamiętać, jakie towary danej marki klient przeglądał online i w odpowiedniej chwili podsunąć mu stosowną ofertę i informacje o produktach, tak aby zakupy były jeszcze łatwiejsze i szybsze.

Brytyjska sieć Sainsbury jako pierwsza na tamtejszym rynku wprowadziła we wrześniu 2016 r. usługę dostaw żywności w ciągu jednej godziny, dzięki kurierom na rowerach. Podobno sprawdza się ona świetnie szczególnie w przypadku „awaryjnych” zakupów do 20 produktów spożywczych.

Konsumenci chcą zdrowszej, lepszej jakościowo żywności, także na wynos czy z dostawą do domu. Firmy wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom. Brytyjska sieć piekarni Greggs, która ma prawie 2 tys. placówek, rozważa porzucenie tradycyjnych wypieków na rzecz pieczywa niskokalorycznego, bezglutenowego i na wynos. Coraz popularniejsze stają się tzw. groceuracje (skrzyżowanie sklepu spożywczego z restauracją). Niektóre sklepy ze zdrową żywnością urządzają na sali sprzedaży mini-restauracje i bary, oferujące klientom posiłki wysokiej jakości.

Także na gastronomię coraz większy wpływ mają nowe technologie. W Chinach serwisy internetowe silnie konkurują z zachodnimi sieciami gastronomicznymi, oferując dostawę do domu potraw z oferty tysięcy restauracji, zarówno dużych sieci restauracji czy fast-foodów, jak i małych, lokalnych knajpek, dzięki czemu klient ma dostęp do niemal całego rynku za pośrednictwem jednego kanału sprzedaży.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.