31.07.2016/12:00

Top 10 - trendy w technice, które zmienią potrzeby konsumentów

Aby przygotować się na przyszłe potrzeby konsumentów, producenci i detaliści muszą uważnie śledzić najnowsze trendy technologiczne. Firma GfK wskazuje 10 najważniejszych obszarów innowacji technicznej, które wpłyną na zachowania i oczekiwania konsumentów, ale zmienią też sposób prowadzenia biznesu, w roku 2016 i latach następnych.

Niewidzialna analityka
W miarę jak technologie cyfrowe przenikają do kolejnych sfer życia, konsumenci zostawiają w przestrzeni wirtualnej coraz więcej informacji na swój temat. Przedsiębiorcy muszą się uczyć coraz lepiej korzystać z tego bogactwa, rozwijając nową kulturę analityczną, w ramach której liczy się jakość, a nie ilość danych.

Sztuczna inteligencja
Do opracowania prawdziwej sztucznej inteligencji wciąż jeszcze sporo brakuje, ale potencjał tej sfery technologii jest ogromny. Biznesy będą z niego korzystać w taki sposób, by docierać do konsumentów z najbardziej wartościowym przekazem.

Wirtualna rzeczywistość
Ta technologia ma korzenie w przemyśle gier komputerowych, ale obecnie ma ogromny potencjał, do wykorzystania przez szereg innych branż, w tym handlu detalicznego. Wiodące firmy będą się starały jak najskuteczniej wykorzystać wirtualną rzeczywistość d celach marketingowych.

Konsumpcja wideo
Świat cyfrowy jest coraz bardziej zdominowany przez treści wideo, które są najchętniej oglądane przez konsumentów. Firmy produkujące dobra konsumpcyjne muszą wykorzystać ten trend i zwiększać wykorzystanie materiałów wideo w promocji, a także zadbać o to, by skutecznie docierały do konsumentów.

Urządzenia mobilne
Dziś to nie tylko smartfony, ale także coraz większa liczba różnych innych gadżetów noszonych przez konsumentów, np. czujniki, kamerki itp. Aby zwiększyć absorpcję tych urządzeń, producenci muszą pracować nad sposobami gromadzenia, przetwarzania i dostarczania użytkownikom ich danych personalnych.

Płatności mobilne
W tej dziedzinie prym wiodą gospodarki rozwijające się. Aby te technologie na dobre przyjęły się na rynkach rozwiniętych, firmy muszą skutecznie zachęcić konsumentów do korzystania z nich, a także rozwiać ich wszelkie obawy dotyczące bezpieczeństwa transakcji.

Inteligentne domy
Domy stają się inteligentne krok po kroku. Firmy konkurujące na tym rynku będą musiały współpracować, aby dostarczać konsumentom proste i zintegrowane rozwiązania.

Samochody podłączone do sieci
Rośnie "podłączalność" samochodów do sieci informatycznej. Aby lepiej wykorzystać potencjał tych rozwiązań, producenci samochodów oraz firmy z branży technologii cyfrowych powinni komunikować konsumentom korzyści wynikające z dzielenia się swoimi danymi.

Drony
Wraz z rosnącą liczbą zastosowań komercyjnych, rynek dronów jest na krzywej wznoszącej. Technologie bezzałogowców mogą znacząco wspierać biznesy, pomagając im redukować koszty, np. logistyczne, a także zwiększać wydajność.


Druk 3D
Rosną apetyty różnych przemysłów na wykorzystanie technologii druku 3D. Ten rynek może być kluczowy dla odwrotu od produkcji masowej na rzecz "szytych na miarę" produktów lokalnych. Dla producentów dóbr konsumpcyjnych może to oznaczać prawdziwą rewolucję.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.