16.01.2021/08:53

TOP 10 wiadomości tygodnia: Biedronka, UOKiK, Carrefour, Circle K, Maxima, Kaufland, CCC, Dino

Kolejny tydzień mija pod znakiem obostrzeń sanitarnych. Sklepy w galeriach handlowych pozostaną zamknięte co najmniej do końca stycznia. Detaliści w branży spożywczej i non food wzmacniają swoją obecność w e-commerce, stawiają m.in. na rozwój oferty pod marką własną i analizują nowe możliwości rozwoju we współpracy z silnymi partnerami. 

1. Szymon Piduch odchodzi z Dino! Firmę opuszcza menadżer, który zbudował potęgę jednej z największych polskich sieci handlowych
Był związany z Dino Polska od 2002 r., a od 2010 r. pełnił funkcję prezesa zarządu spółki. Piduch przez ponad 10 lat budował wraz ze współpracownikami oraz inwestorami potęgę największej sieci handlowej w Polsce. W roku 2020 przeszedł do rady nadzorczej Dino Polska.

2. UOKiK podsumował rok swoich działań: prawie 425 mln zł nałożonych kar
Ponad 950 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów, prawie 425 mln zł nałożonych kar, więcej niż 800 wydanych istotnych poglądów w sprawach sądowych - to tylko niektóre przykłady działań UOKiK w 2019 roku, którymi pochwalił się urząd.

3. Circle K po ewentualnym przejęciu Carrefoura: ponad 1300 sklepów i 13 mld zł przychodów w Polsce
Ponad 13 mld zł przychodów ze sprzedaży i ponad 1300 sklepów, spośród których co trzeci działałby na stacji paliw - tak wyglądałaby w Polsce sieć handlowa powstała z przejęcia francuskiego Carrefoura przez kanadyjskiego właściciela Circle K, czyli Alimentation Couche-Tard.

4. Luzowanie obostrzeń związanych z pandemią ma rozpocząć się od otwarcia sklepów w galeriach handlowych

Nie można wykluczyć, że dojdzie do tego 1 lutego. Potwierdził to wicepremier Jarosław Gowin, który w TK FM wymienił branżę handlową, jako pierwszą w kolejce do zdjęcia obostrzeń.

5. Grupa Maxima uruchamia w Polsce e-sklep Barbora. Firma zatrudni blisko 500 osób

Już wkrótce działalność w Polsce rozpocznie internetowy sklep spożywczy Barbora, należący do litewskiej Grupy Maxima, która jest właścicielem m.in. sieci Stokrotka. Barbora to największy podmiot na rynku e-grocery w krajach bałtyckich. W ofercie nowego e-sklepu Babora.pl znajdą się produkty spożywcze i artykuły codziennego użytku, a jako pierwsi będą mogli składać zamówienia mieszkańcy Warszawy.

6. Biedronka z bardzo mocnym wzrostem sprzedaży w 2020 r. Sieć przełamała granicę 60 mld zł!
Po IV kwartale 2020 r. sprzedaż liczona w złotówkach w sieci sklepów Biedronka była lepsza o 10,4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim – wynika ze wstępnych wyników zaprezentowanych przez Grupę Jeronimo Martins.

7. Kaufland rozszerza usługę zakupów on-line. Na liście już 23 miejscowości
Gliwice, Zabrze, Ruda Śląska, Białystok, Częstochowa oraz Bielsko-Biała – klienci sklepów Kaufland zlokalizowanych w tych miastach mogą od 12 stycznia robić zakupy przez interenet. Dla pierwszych 100 zamówień w każdym z nich dostawa jest darmowa. 

8. CCC z gigantycznym wzrostem w e-commerce w czwartym kwartale
Przychody Grupy CCC w czwartym kwartale 2020 roku były od 2 proc. wyższe niż przed rokiem. To zasługa ogromnych wzrostów w kanale e-commerce, który w przypadku sklepu CCC sięgnął ponad 515 proc.

9. Salling Group uruchamia sklep internetowy føtex.dk
Firma wystartowała z nową platformą internetową, oferującą 10 tys. pozycji. To odpowiedź m.in. na ruchy konkurentów na duńskim rynku.

10. Grupa Chorten rozkręca markę własną i idzie w nabiał
Oferta produktów sygnowanych brandem Z Podlaskiej Spiżarni, licząca obecnie blisko 100 pozycji powiększy się lada moment o masło extra. Na tym jedna inwestycje Grupy Chorten w markę własną się nie skończą. – Aktualnie jesteśmy na etapie odświeżania portfolio marki Z Podlaskiej Spiżarni, pracujemy też nad rozszerzeniem jej portfolio. Na pewno widzimy potencjał w przetworach i gotowych kulinariach. Cały czas dbamy również o to, by nowości pojawiały się w największym segmencie produktów sygnowanych tym brandem, czyli wędlinach – mówi Monika Kosz-Koszewska, dyrektor marketingu i rzecznik prasowy Grupy Chorten.


 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.