09.06.2020/08:30

Top Secret z niższą sprzedażą o 48 proc. Połowę mniej wejść do sklepów w maju

Właściciel marki Top Secret odnotował o połowę niższe wejścia do sklepów po przywrócenia handlu w galeriach handlowych i uruchomienia niemal wszystkich sklepów. Tylko częściowo zostało to zrekompensowane przez wyższy wskaźnik paragonów do wejść.

Firma Redan, właściciel marki Top Secret poinformowała, że sprzedaż towarów w maju 2020 r. wyniosła łącznie ok. 9 mln zł i była niższa o 48 proc. porównując do maja poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż Top Secret wyniosła ok. 44 mln zł i była niższa o 51 proc. niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

W maju sprzedaż w sklepach Top Secret w Polsce wyniosła 7 mln zł i była o 47 proc. niższa w porównaniu do roku poprzedniego, przy powierzchni sieci niższej o 7 proc. r/r. 

Jak podała spółka w komunikacie, pomimo przywrócenia handlu w galeriach handlowych i uruchomienia niemalże wszystkich sklepów poziomy sprzedaży są dużo niższe r/r. Wejścia do sklepów były o połowę niższe, co tylko częściowo zostało skompensowane ich wyższą efektywnością – wyższy wskaźnik paragonów do wejść. 

Redan zaznacza jednak, że z drugiej strony nastąpił wzrost w zakresie realizowanej marży procentowej na sprzedaży, w rezultacie niższych cen zakupu bieżącej kolekcji oraz wypłycenia upustów udzielanych na towarach z poprzednich sezonów.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce w maju 2020 wyniosły 1,3 mln zł, co oznacza spadek o 48 proc. w stosunku do maja 2019 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepu internetowego Top Secret w Polsce wyniosła 8,5 mln zł i była ok. 40% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. 

W maju, podobnie jak w poprzednich miesiącach br., na spadku sprzedaży zaważyła przede wszystkim znacząco mniejsza oferta towarów z sezonu jesień/zima 2019 r. W roku ubiegłym, po sezonie jesień/zima 2018 r., zostały relatywnie duże zapasy niesprzedanych towarów, które były wyprzedawane w sklepie internetowym na głębokich upustach.

W maju br. nastąpił wzrost udziału w sprzedaży towarów z sezonu wiosna/lato br., dzięki czemu – pomimo ogólnego spadku obrotów - został wypracowany w e-commerce taki sam wolumen marży na sprzedaży.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec maja 2020 wyniosła 30,1 tys. mkw., tj. była o 20 proc. niższa niż w tym samym okresie 2019 r., z tego 58 proc. zmniejszenia wynika z zamknięcia bądź utraty wpływu na sklepy znajdujące się zagranicą.

W związku ze zmniejszeniem skali zapasów z poprzednich sezonów zmniejszeniu uległa także sieć outletowa.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.