23.01.2019/13:30

TOP5 – najważniejsze trendy w światowym handlu online w 2019 r.

Personalizacja komunikacji z konsumentami, inteligentni asystenci, powszechna dostępność, płynne połączenie kanałów sprzedaży oraz więcej partnerstw i przejęć – to główne trendy, jakie kształtować będą oblicze światowego e-commerce w 2019 r. i latach następnych – analiza firmy IGD Retail Analysis.

W najnowszym raporcie firmy IGD Retail Analysis omówiono pięć najważniejszych trendów w światowym e-commerce. Podsumowanie powstało na podstawie jednostkowych badań case studies wiodących detalistów i producentów.

Personalizacja

W 2019 r. personalizacja będzie szybko postępować. Dzięki korzystaniu z oferty ściśle dostosowanej do ich potrzeb, zaoszczędzą czas, łatwiej dotrą do nowych produktów i będą mogli lepiej wykorzystać dedykowane dla nich promocje.

Detaliści i producenci z całego świata coraz śmielej wykorzystują analizę big data oraz sztuczną inteligencję do personalizacji swoich serwisów sprzedażowych. W przyszłości będą oni udostępniać każdemu klientowi rodzaj osobistego mikro-sklepu, który oferował będzie potrzebne mu produkty, serie produktowe dostępne wyłącznie online, spersonalizowane promocje i rekomendacje, a także szyte na miarę reklamy i programy lojalnościowe.

Według badania Online Store of the Future firmy IGD, przeprowadzonego wśród wyższych menedżerów firm a 442 krajów, 77 proc. z nich jest zdania, że wkrótce niemal cała komunikacja cyfrowa z konsumentami będzie spersonalizowana.

Inteligentni asystenci

W ostatnich latach furorę robią asystenci głosowi – urządzenia wykorzystujące technologię rozpoznawania mowy. Oszczędzają one czas, pomagają planować zakupy i próbować nowych produktów, dbają też o ich zdrowie i dobre samopoczucie.

Inteligentny asystent jest połączeniem analizy dużych zbiorów danych i sztucznej inteligencji. Nie musi mieć formy głosowej. Może przybrać postać inteligentnych rekomendacji czy list produktów, przejąć prostsze zadania pracowników infolinii czy zostać wbudowany w różne urządzenia w ramach Internetu Rzeczy.

Klienci chętnie próbują nowych produktów czy usług, ale serwisy internetowe wciąż walczą o połączenie wygody z inspiracją. Według badania Shoppers of the Future, przeprowadzonego przez firmę IGD na 2 tys. brytyjskich konsumentów, aż 80 proc. z nich chętnie wypróbuje nowy produkt, usługę czy doświadczenie.

Powszechna dostępność – zawsze i wszędzie

W 2019 r. należy się spodziewać rozwoju usług automatycznego ponawiania zamówień, wdrożeń nowych rozwiązań w zakresie handlu społecznościowego, a także nowych metod realizacji zamówień – wszystko po to, by konsument mógł kupować szybciej i wygodniej.

Obecnie szczytem nowoczesności i wygody są zakupy głosowe – za pośrednictwem asystenta głosowego można zasięgnąć informacji o produkcie, uzupełnić zapasy czy dokonać nowego zakupu. Obecnie wektory postępu to zakupy w serwisach społecznościowych oraz nowe sposoby dostaw. W tym trendzie przodują Chińczycy. Ich media społecznościowe starają się wbudować w swoje platformy wszystkie czynności zakupowe, by przejąć ruch w sieci oraz przychody z reklam.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.