Tradis znika z rynku
1 kwietnia br. zniknie z rynku Tradis, który połączy się z Eurocash S.A., a jego miejsce zajmie jednostka biznesowa Eurocash Dystrybucja. Spółki połączą się pod wspólnym numerem NIP. Oznacza to przede wszystkim korzyści dla właścicieli sklepów. Dzięki połączeniu Grupa Eurocash będzie mogła obniżać koszty i oferować klientom lepsze warunki, ponadto skróci się czas dostaw i wzrośnie efektywność. Na integracji skorzystają wszystkie sieci franczyzowe. – Będzie to proces rozciągnięty w czasie, planujemy jego sfinalizowanie do 1 kwietnia 2015 roku, bo całość wymaga wdrożenia jednolitego systemu informatycznego. Będziemy mieć razem dwanaście magazynów, a to oznacza bardziej efektywny łańcuch dostaw – tłumaczy Pedro Martinho, prezes Tradisu, członek zarządu Grupy Eurocash.
Obecnie Tradis posiada osiem centrów logistycznych, a cztery inne obsługują sieć Delikatesy Centrum, które mają oddzielną logistykę. Każde ma w ofercie zarówno produkty suche, jak i świeże (chłodnia), a niektóre posiadają również mroźnie. – Integracja to efekt realizacji długofalowej strategii Grupy Eurocash – budowania konkurencyjności sklepów handlu tradycyjnego. Niezależni, lokalni kupcy są obecnie największą siłą w handlu detalicznym. Wiedzieliśmy to nawet wtedy, kiedy kilka lat temu wszyscy ogłaszali koniec tradycyjnego handlu. Obecnie z 80 000 sklepów spożywczych na rynku 22 000 działa w systemach franczyzowych, co potwierdza słuszność naszej tezy. Dlatego współpraca z solidnym i silnym partnerem stanowi wielką szansę dla sklepów na trudnym rynku – dodaje Pedro Martinho.
Integracja i specjalizacja w ramach Grupy Eurocash spowodowała wzrost sprzedaży, a klienci dystrybutora już teraz dostrzegają korzyści. – W lutym uruchomiliśmy, wyczekiwany przez detalistów, magazyn w Krośnie. Przejmie on obsługę wszystkich Delikatesów Centrum z tego terenu, a docelowo również pozostałych klientów Tradisu, którzy do tej pory byli zaopatrywani z Lublina. Wszystkie sklepy skupione w sześciu sieciach franczyzowych rozwijanych przez Grupę Eurocash, a także inni klienci – np. sklepy na stacjach paliw – będą teraz mieć dostęp do naszej pełnej struktury logistycznej. Budujemy infrastrukturę, która pozwoli obsłużyć każdego klienta po najniższej cenie – wyjaśnia Pedro Martinho. – Spodziewamy się w pierwszym roku dodatkowych kosztów, ale w długiej perspektywie zmiany w logistyce, jej uporządkowanie mają przynieść znaczące oszczędności.
Zastąpienie Tradisu nazwą Eurocash Dystrybucja ma ponadto cel wizerunkowy. Władze spółki chcą, żeby Eurocash pełnił funkcję marki parasolowej, a hurtownie spod tego znaku były najchętniej i najczęściej polecane przez detalistów.
Włączenie Tradisu w struktury Grupy Eurocash to również poszerzanie oferty handlowej i okołobiznesowej dla sklepów. To również większe wsparcie marketingowe (ogólnopolskie promocje, reklama w telewizji, atrakcyjne nagrody dla klientów) oraz lepsze działania operacyjne i edukacja franczyzobiorców w zakresie zwiększania efektywności sklepów. (AU)
Korzyści dla właścicieli sklepów:
- szybsza dostawa towaru do sklepu;
- większa efektywność dystrybucji;
- obniżenie kosztów i lepsza oferta;
- pełniejsze wsparcie marketingowe (reklama w ogólnopolskiej TV i cenne nagrody dla klientów);
- lepsze dostosowanie oferty do oczekiwań klientów i podążanie za trendami rynkowymi.
Źródło: Grupa Eurocash




Wiadomości Handlowe, Nr 3 (133) Marzec 2014
8