24.08.2014/13:15

Trzy czwarte firm rodzinnych planuje rozwój

Aż 74 proc. polskich i trzy czwarte europejskich przedsiębiorstw rodzinnych deklaruje, że planuje nowe inwestycje.

W przypadku Polski zdecydowanie najczęściej (81 proc. wskazań) są to plany dotyczące inwestycji w działalność podstawową firmy, znacznie rzadziej natomiast w dywersyfikację (co druga firma) czy umiędzynarodowienie (24 proc.) – wynika z badania przeprowadzonego przez KPMG w Polsce i siedemnastu krajach Europy. Aż 88 proc. polskich przedsiębiorstw wskazało, że zainwestuje, by zwiększyć udziały w rodzimym rynku, a połowa ma plany dotyczące pozostałych krajów Europy. Respondenci, którzy nie prowadzą działalności międzynarodowej, najczęściej deklarowali, że ich produkty lub usługi nie mogą być sprzedawane za granicą (co trzeci) oraz, że działalność na rynku krajowym jest wystarczająca (34 proc.).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.