05.06.2017/08:44

Trzy sposoby na zbudowanie bliskich relacji z klientem

Coraz większa świadomość i rosnące oczekiwania klientów wymagają od sprzedawcy odpowiedniego dopasowania strategii działań, aby w rezultacie przywiązanie do jego marki i produktów wzrosło. Na co warto zwrócić szczególną uwagę?

Osoby powracające do sklepu i polecające produkt lub usługę są najlepszym dowodem na rozwój biznesu, dlatego wdrożenie strategii opierającej się na ciągłej i systematycznej komunikacji z klientem jest niezwykle ważne. Jakie narzędzia najlepiej sprawdzą się w dzisiejszych czasach?

1. Spersonalizowany e-mailing

Komunikacja to klucz do sprzedaży. Według badań aż 91 proc. polskich przedsiębiorstw najchętniej wykorzystuje pocztę elektroniczną do kontaktu z klientami. Mailingi nie tylko podtrzymują zainteresowanie ofertą sklepu, ale są także narzędziem analizy danych i zachowań konsumenckich, co pozwala szybko reagować na zmiany oraz optymalizować wysyłane komunikaty. Kluczowym aspektem w kwestii budowania bliskich relacji z klientami jest personalizacja maili, dzięki której wysyłane oferty są dopasowane do oczekiwań kupujących, a szansa na zakup w sklepie automatycznie wzrasta. Dobrym rozwiązaniem jest także łączenie mailingu z wysyłką SMS-ów, gdyż dzięki wielokanałowym komunikatom działania firmy stają bardziej skuteczne. Należy jednak pamiętać o tym, aby nie powielać tych samych treści w różnych kanałach i dopasować ich charakter do specyfiki danego narzędzia.

2. Efektywne programy lojalnościowe

35 proc. klientów kupuje więcej dzięki programom lojalnościowym. Inwestycja w odpowiedni i zaawansowany system lojalizacji klientów to obecnie najpopularniejsza metoda budowania relacji z kupującymi. Takie programy umożliwiają nie tylko efektywny sposób nagradzania klientów, ale także dostęp do wartościowych danych i dokładną analizę transakcji w sklepie czy kawiarni. Jak pokazują badania, wpływ programów lojalnościowych na zachowania ich uczestników wzrasta z roku na rok, dzięki czemu już 2/3 osób ponawia lub zwiększa swoje zakupy. Opracowanie skutecznego programu wymaga zaangażowania, ale jego długofalowe działanie sprawia, że klienci częściej będą wracać, a zyski – wzrastać.

– Obecnie z programów lojalnościowych korzysta ponad 40 proc. Polaków, ale wciąż istnieje duży potencjał do ich szerszego zastosowania. Przy wprowadzaniu tego typu rozwiązań do swojego biznesu warto kierować się zarówno optymalizacją finansów firmy, jak i komfortem klientów, na przykład poprzez rezygnację z kosztownych i problematycznych stempli, kuponów czy plastikowych kart. W ZenCard nagradzanie klientów odbywa się automatycznie w trakcie płatności na terminalu płatniczym, co jest procesem szybszym, znacznie prostszym, ale też tańszym – mówi Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel ZenCard.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.