Unilever zwiększa sprzedaż, dbając o środowisko
Koncern od dwóch lat rozwija projekt „Życie w sposób zrównoważony”, którego celem jest m.in. ograniczenie emisji dwutlenku węgla, poprawa jakości odżywczej produktów (np. margaryna Flora Original, która zawiera 70 proc. mniej tłuszczów nasyconych od masła) i pozyskiwanie surowców ze zrównoważonych upraw. Jednocześnie firma stara się inspirować konsumentów do korzystania z innowacji wpisujących się w ten trend, promując np. bardziej przyjazne dla środowiska suche szampony. Globalnie sprzedaż takich produktów wzrosła o 20 proc. Produkty marek Redox, Dove i Timotei są dostępne w opakowaniach uzupełniających. W Polsce producent prowadzi kampanię ProjektGospodarni.pl, który zachęca konsumentów do zmiany nawyków związanych z prowadzeniem domu. Jak informuje Harm Goossens, prezes Unilever Polska w Europie Środkowo-Wschodniej, cztery polskie fabryki koncernu (w Baninie, Bydgoszczy, Katowicach i Poznaniu) od końca 2012 roku nie wysyłają odpadów na wysypiska śmieci, zaś do 2020 roku wszystkie surowce będą pozyskiwane przez koncern
zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju (w przypadku markiLipton ze zrównoważonych upraw pochodzi obecnie około 80 proc. herbat). Firma pracuje też nad nowymi opakowaniami, które docelowo będą o jedną trzecią lżejsze. Już na przełomie 2012 i 2013 roku do sklepów trafiły szampony i odżywki Timotei w opakowaniach zawierających mniej plastiku. Prezes Goossens podkreśla, że wszystkie te działania pozwoliły firmie zwiększyć sprzedaż i ograniczyć koszty. Globalna sprzedaż Unilevera w 2012 roku wyniosła 51,3 mld euro (wobec 40 mld euro w 2008 roku).
14