Uregulowania dotyczące sprzedaży alkoholu wymagają zmian
Według Krajowej Izby Gospodarczej rozwiązania prawne przyjęte w ustawie z 1982 roku nie odpowiadają nie tylko gospodarczym, ale także technicznym realiom, co pokazały niejednolite interpretacje zasad sprzedaży alkoholu na odległość prowadzonej przez sklepy internetowe. Przykładem wadliwości obowiązujących przepisów może być sytuacja, z jaką mamy do czynienia w Warszawie. Zgodnie z ustawą z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, rada gminy ustala liczbę punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży oraz poza nim. Rada gminy ustala także zasady usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych. W przypadku Warszawy liczba punktów jest różna w zależności od dzielnicy, a wyczerpanie przez nie dostępnego limitu sprawia, iż funkcjonujące na terenie dzielnicy punkty handlowe muszą, po zakończeniu trwania okresu zezwolenia, przerwać sprzedaż napojów alkoholowych i oczekiwać w kolejce na wydanie zezwolenia.
16