Uwaga! Po epidemii sklepowi złodzieje wyruszą na łowy – pobierz bezpłatne e-wydanie
Jak czas pandemii wpłynie na sektor handlu? Czy sklepy spożywcze przejdą przez koronakryzys suchą nogą? Dlaczego złodzieje ze zdwojoną siłą ruszą teraz do sklepów na łowy? – to tylko niewielka część tematów, które poruszamy w najnowszym wydaniu „Wiadomości Handlowych”. W numerze także interesujące wywiady z szefami trzech sieci handlowych reprezentujących różne formaty handlowe (Żabka, Lewiatan i Auchan). Polecamy również dołączany do najnowszego wydania WH użyteczny i praktyczny „Przewodnik Franczyzowy”, będący przeglądem najważniejszych systemów franczyzowych w handlu FMCG. Temat franczyzy sklepów spożywczych szeroko omawiamy na łamach magazynu.
Drodzy Czytelnicy,
jeśli nadal pracujecie zdalnie lub jest Wam wygodniej czytać „Wiadomości Handlowe” na ekranie komputera lub smartfona – dajemy Wam taką możliwość. Możecie BEZPŁATNIE POBRAĆ najnowsze e-wydanie „Wiadomości Handlowych” z e-kiosku wydawnictwa. E-wydania możecie również przeglądać na naszym portalu w archiwum wydań.
Niezmiennie drukujemy nasze pismo i dostarczamy je bezpośrednio do sklepów spożywczych wszystkich formatów, hurtowni oraz do zarządów i kupców w sieciach handlowych. Zapraszamy do lektury najnowszego wydania WH, przygotowaliśmy dla Was szereg interesujących artykułów!
Nadchodzi fala kradzieży – kradzieże dokonywane w sklepach przez osoby z zewnątrz są odwiecznym problemem detalistów. Obostrzenia związane z epidemią koronawirusa zmniejszyły przejściowo skalę tego zjawiska. Gdy jednak nadejdzie nieuchronny kryzys gospodarczy, sytuacja może się pogorszyć. Problem jest poważny, bo już dziś straty wynikające z kradzieży niejednokrotnie przekraczają 1,5% wartości rocznych obrotów sklepu.
Do sklepu z duszą na ramieniu – dwie trzecie Polaków ocenia, że związane z pandemią COVID-19 środki bezpieczeństwa wprowadzone przez sklepy z żywnością są wystarczające. Mimo to ponad połowa konsumentów wciąż obawia się wizyt w placówkach handlowych.
Epidemia zmienia podejście do zdrowej żywności – koronawirus zmienia definicję produktów uznawanych przez konsumentów za zdrowe – oczywiście cały czas muszą one być naturalne, powinny zwiększać odporność, ale jednocześnie mogą zawierać więcej konserwantów i cukru.
Stres kasjera – spadek obrotów, mniej kupujących, strach przed zakażeniem, awantury z agresywnymi klientami, brak społecznego uznania dla pracy sprzedawcy. Tak wygląda dzień pracy w czasie epidemii oczyma pracowników sklepów Społem.
Społem rusza z ogólnopolskim sklepem internetowym – dobiegły końca prace nad nowym e-sklepem Społem. Choć niektóre spośród 240 spółdzielni spożywców zrzeszonych w KZRSS posiadają już własne, lokalne sklepy internetowe, centrala chce docelowo przenieść cały e -commerce na jedną, wspólną platformę.
Sklepy małoformatowe też mają tarczę. To franczyza. Franczyzę w Polsce zdominowały koncepty spożywcze i gastronomiczne. Jakie perspektywy stoją przed franczyzą w handlu detalicznym i co decyduje o przewadze tego typu konceptów? W dołączonym do tego wydania WH „Przewodniku Franczyzowym” przedstawiamy najciekawsze systemy franczyzowe na polskim rynku.
9