W 2018 r. Dino otworzy niemal 200 sklepów, w 2019 będzie ich jeszcze więcej
Po III kw. br. sieć Dino urosła o 120 sklepów w stosunku do 90 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Do końca tego roku operator chce otworzyć jeszcze ok. 70 sklepów. To oznacza, że w br. firma może uruchomić 190 palcówek handlowych. W przyszłym roku ma być ich jeszcze więcej. W 2020 r. firma planuje przekroczyć liczbę 1200 sklepów.
Po trzech kwartałach wzrost sprzedaży LFL w sklepach Dino wynosi 12,4 proc. Jednak w całym 2018 roku – jak informuje PAP - może on być trochę niższy, ale dwucyfrowy. Wzrost sprzedaży LFL Dino Polska, właściciela sieci supermarketów, wyniósł w trzecim kwartale tego roku 8,6 proc. rdr. W okresie styczeń-wrzesień 2018 r. wzrost sprzedaży LFL wyniósł 12,4 proc.
Spodziewana dynamika wzrostu LFL w IV kw. zostanie utrzymana. Firma obserwuje wzrost liczby zakupów dokonywanych w sklepach Dino oraz wzrost wartości przeciętnego paragonu. Jest to wspieranie przez wzrost dochodów rozporządzalnych polskich gospodarstw domowych.
Pomimo silnej konkurencji i zakazu handlu w niedzielę sieć sklepów Dino notuje wzrost liczby zakupów i średniej wartości paragonu na bazie LFL. W całej sieci w pierwszych trzech kwartałach tego roku dziennie średnio o 28-proc. więcej klientów niż w 2017 r. dokonywało zakupów w marketach Dino. Po trzech kwartałach skonsolidowane przychody Dino Polska osiągnęły poziom 4,3 mld zł i były 32 proc. wyższe rdr.
Narastająco od początku roku, EBIT wzrósł o 44,4 proc. rdr do 290 mln zł, a EBITDA wzrosła o 34,6 proc. rdr do 370,5 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 8,7 proc. i była o 0,2 pkt proc. wyższa rdr. W 2019 r. firma będzie pracować nad dalszą poprawą. Spółka chce utrzymać taką dynamikę wzrostu marży EBITDA do końca roku. Liczy na dalszą poprawę w 2019. Po trzech kwartałach zysk netto Dino Polska wzrósł o 48,4 proc. rdr do 208,7 mln zł.
Na koniec września 2018 roku sieć Dino liczyła 895 marketów, o 177 więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchnia sali sprzedaży wynosiła 343 281 tys. mkw. Sieć marketów Dino powiększyła się w III kw. o 46 nowych sklepów, czyli o pięć więcej niż przed rokiem.
Łącznie po trzech kwartałach sieć zwiększyła się o 120 sklepów w stosunku do 90 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Do końca tego roku sieć chce otworzyć jeszcze około 70 sklepów. To oznacza, że w br. operator może uruchomić 190 palcówek handlowych. W przyszłym roku w planach jest otwarcie większej liczby sklepów niż w całym 2018 r.
Dino planuje przekroczyć liczbę 1 200 otwartych sklepów w 2020 r. i kontynuować dynamiczną ekspansję w kolejnych latach.
Spółka podtrzymuje szacunki, że w tym roku łączna wartość inwestycji wyniesie 600-650 mln zł. W okresie 9 miesięcy 2018 r. nakłady inwestycyjne wyniosły 466 mln zł. W związku z szybkim wzrostem firmy wartość CAPEX-u planowanego na 2019 rok może być wyższy niż w roku 2018.
PAP
19