29.11.2018/12:29

W 2019 r. Dino otworzy ponad 180 sklepów i osiągnie 7,5 mld zł przychodów [PROGNOZA]

„Wśród głównych ryzyk dostrzegamy przede wszystkim wysoką bazę sprzedażową oraz wymagającą sytuację na rynku pracy, która z jednej strony objawia się jako presja na wzrost wynagrodzeń, a z drugiej może powodować trudności ze znalezieniem odpowiedniej „obsady” dla nowych sklepów” - czytamy w raporcie analitycznym Domu Maklerskiego BDM.

Inne wskazane przez analityków czynniki ryzyka to m.in.:

  • duża presja konkurencyjna ze strony dyskontów
  • potencjalne zmiany legislacyjne – odroczony po raz kolejny podatek od sklepów czy rozszerzenie zakazu handlu w niedziele
  • spowolnienie ekspansji Dino, nietrafione lokalizacje czy kanibalizacja istniejących sklepów
  • presja cenowa ze strony producentów, trudna do zneutralizowania w środowisku deflacyjnym i ewentualny spadek rentowności brutto ze sprzedaży. Z drugiej strony dynamiczny wzrost skali biznesu powinien przekładać się na uzyskiwanie lepszych warunków zakupowych.

W kolejnych latach eksperci zakładają stopniowe wyhamowanie dynamiki tempa otwarć, jednak do 2021 r. powinno ono jednak być dwucyfrowe, jako że grupa działa przede wszystkim w regionie Polski Południowo-Zachodniej i ma dużo miejsca do rozwoju w pozostałych województwach.

Źródło: Dom Maklerski BDM SA, „Dino – raport analityczny”

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.