W 2020 r. Lidl może w USA generować sprzedaż na poziomie 4 mld USD
Niemiecka sieć supermarketów dyskontowych Lidl planuje otwarcie pierwszego sklepu w USA latem tego roku, dla amerykańskich konkurentów oznacza to jeszcze bardziej zaciętą walkę cenową - pisze gazeta.pl. Już w lutym br. Lidl informował, że planuje otworzyć swoje pierwsze 20 sklepów w USA w Północnej Karolinie, w Południowej Karolinie i Wirginii, a rok później w Stanach Zjednoczonych będzie miało 80 placówek.
Lidl szuka pracowników w 38 miastach położonych we wschodnich stanach USA, m.in. Delaware Georgii, Maryland, New Jersey, Karolinie Północnej, Pensylwanii, Karolinie Południowej i Wirginii.
Analitycy firmy Fung Global Retail & Technology szacują, że firma Lidl w 2018 r. może osiągnąć w USA sprzedaż na poziomie 1 mld USD, w 2019 r. będzie to 2 mld USD, a w 2020 r. już 4 mld USD. Przy założeniu, że sieć będzie otwierać mniej 100 sklepów rocznie.
Eksperci oceniają, że Lidl do roku 2020 otworzy ponad 330 sklepów w USA. Sieć uruchomiła trzy centra dystrybucyjne w stanach Maryland, Karolinie Północnej i Wirginii.
Już we wtorek władze firmy Lidl poinformują o szczegółach ekspansji na rynku amerykańskim.
Lidl ma blisko 10 tys. sklepów w 27 krajach Europy. Zatrudnia 230 tysięcy ludzi. Cała grupa Schwarz, czyli Lidl i Kaufland łącznie, miała w 2016 roku 85 mld EUR przychodów.
Źródło: gazeta.pl / Reuters
22