12.08.2020/20:54

W dyskontach Lidl działa już 1000 kas samoobsługowych. Przynoszą korzyści klientom i sieci

10 sierpnia w Lidlu została uruchomiona tysięczna kasa samoobsługowa. Niemiecki dyskonter chce ułatwić zakupy konsumentom i jednocześnie odciążyć pracowników, którzy będą się mogli zająć innymi zadaniami.

Lidl Polska inwestuje w kasy samoobsługowe. Jak przekonuje sieć, klienci chętnie korzystają z tych urządzeń, ponieważ przekonują się, że dzięki samodzielnemu kasowaniu produktów skraca się czas ich przebywania w sklepie.

– W Lidl Polska stawiamy na innowacje, pamiętając jednak, że każde nowe rozwiązanie ma realnie wpłynąć na poprawę komfortu naszych klientów oraz pracowników. Wygodnym rozwiązaniem, które testujemy z sukcesami od wielu miesięcy, są kasy samoobsługowe. Zauważamy, że przekonuje się do nich coraz więcej naszych klientów. W naszych sklepach od 10. sierpnia znajdzie się już 1000 takich urządzeń. Jednym z głównych celów wprowadzenia kas samoobsługowych jest odciążenie pracowników, którzy mają więcej czasu, aby zająć się innymi zadaniami na sali sprzedaży – przyznaje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.

O tym, że Lidl zamierza zainwestować w kasy samoobsługowe w Polsce, informowaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl jako pierwsi. Na jesieni 2019 r. pokazaliśmy zdjęcia pierwszych kas, jakie zostały zainstalowane w ramach testów w sklepie w Warszawie; wówczas urządzenia wstawione zostały jeszcze do kilku placówek Lidla w Poznaniu, Krakowie i Łodzi. W marcu 2020 r. pilotaż obejmował 14 sklepów w Polsce.

Ówczesne plany Lidla zakładały posiadanie kas samoobsługowych łącznie w około 50-60 sklepach do końca 2020 r. Wcześniej Maksymilian Braniecki, do niedawna prezes Lidl Polska deklarował, że urządzenia mogłyby się pojawić w "kilkudziesięciu" placówkach dyskontowej sieci.

Jednak pandemia oraz działania Biedronki - która postawiła wszystko na jedną kartę i od początku roku instaluje na potęgę kasy samoobsługowe - sprawiły, że tamte plany trzeba było zrewidować. Lidl doszedł do wniosku, że musi wdrożyć maszyny w większej liczbie sklepów.

Wyborcza.pl wskazuje, że konkurencyjna Biedronka ma już ponad 3 tys. kas samoobsługowych. Jak informowaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl, sieć należąca do Jeronimo Martins rozpoczęła bieżący rok z liczbą około 1,1 tys. stanowisk kasowych w ponad 300 sklepach. Z kolei już na początku kwietnia Biedronka miała 2500 kas w 750 placówkach. Plany Biedronki zakładają instalację kas samoobsługowych w ok. 1150 sklepach do końca bieżącego roku.

Przypomnijmy, że niedawno również sieć Auchan zapowiedziała szerokie wdrożenia kas samoobsługowych. Do połowy 2021 r. francuska sieć planuje podwoić liczbę kas samoobsługowych w swoich sklepach w Polsce, aby zapewnić docelowo ponad 1000 samoobsługowych miejsc płatniczych.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl. Obecnie w 30 krajach istnieje około 10 800 sklepów tej marki, a w Polsce niemal 730.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • super 13.08.2020

    super

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także