16.07.2018/10:05

W e-handlu liczy się jakość i czas dostawy. Cena staje się mniej ważna

Choć koszt towarów wciąż jest ważny, to jednak dla kupujących w sieci coraz bardziej liczą się takie parametry, jak czas dostawy czy jej standard – informuje „Rzeczpospolita”.

Jak donosi dziennik, w internecie dokonuje się prawdziwy przełom w podejściu konsumentów. E-sklepy jeszcze kilka lat temu wygrywały pierwsze starcia ze stacjonarnymi sprzedawcami tylko niższą ceną, dzisiaj jest już inaczej

Z badania firmy Blue Media „Jak kupujemy w internecie", zrealizowanego przez firmę badawczą Satisface, wynika, że znaczenie ceny systematycznie spada. Z tegorocznej edycji, do której dotarła „Rzeczpospolita", wynika, że cenę jako czynnik wyboru e-sklepu wskazuje wciąż 61 proc. badanych, ale to aż 8 pkt proc. mniej niż rok temu, i to kolejny spadek tego wskaźnika.

Z drugiej strony o 5 pkt proc., do 48 proc., wzrosła liczba badanych, dla których liczy się także wygoda zawarcia transakcji i dokonania płatności, zwolenników zyskują też takie parametr, jak liczba oferowanych metod płatności.

To kolejne badanie, które pokazuje trend świadczący o dojrzewaniu polskich konsumentów robiących zakupy internetowe. O dojrzewaniu rynku świadczy też spadek wskazań konsumentów dla takich czynników, jak wiarygodność sklepu czy systemu płatności. Konsumenci korzystają bowiem ze sprawdzonych sklepów i metod zapłaty, na których dotąd się nie zawiedli, dlatego przestają na takie czynniki zwracać uwagę.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.