23.01.2019/10:49

W Europie Carrefour wciąż notuje spadki – są wstępne wyniki sprzedażowe za cały rok finansowy 2018

W 2018 r. Grupa Carrefour notuje pozytywną dynamikę sprzedaży. Plan transformacji Carrefour 2022 daje pierwsze owoce. W skali całego roku fiskalnego firma na swoim rodzimym rynku notuje wzrost sprzedaży LfL. Jednak w Europie z wyłączeniem Francji sprzedaż w tym ujęciu wciąż spadała.

W 2017 r. Grupa Carrefour odnotowała sprzedaż w wysokości 87,6 mld euro. Według wstępnych wyliczeń, w roku finansowym 2018 sprzedaż po stałych kursach wymiany wzrosła o 2,5 proc., do kwoty 89,8 mld euro. Jednak ze względu na negatywne oddziaływanie czynnika Forex (-5,3 proc.), sprzedaż po stałych kursach wymiany spadła o -2,8 proc.

Sprzedaż na bazie porównywalnej, bez paliw i bez uwzględnienia czynnika kalendarzowego, wzrosła o 1,4 proc. Głównym motorem wzrostów był rynek Ameryki Łacińskiej – wzrost o 8,9 proc. Wzrosła też sprzedaż we Francji – o 0,3 proc., natomiast spadła w Europie o -1,6 proc. oraz w Azji o -3,7 proc.

Carrefour kontynuuje wdrażanie planu naprawczego Carrefour 2022. We Francji w ubiegłym roku finansowym udało się zredukować asortyment o -7,5 proc. – docelowo redukcje mają sięgnąć -10 proc.

Trwa modernizacja sklepów wielkopowierzchniowych w ramach modelu shop-in-shop. We Francji w dwóch hipermarketach pomieszczono markety z elektroniką użytkową Darty. W Polsce otwarto w tej formule dwa markety MediaMarkt, a w Chinach 11 marketów Goma.

Grupa mocno inwestuje w nowe technologie. W minionym roku finansowym Carrefour nawiązał strategiczne partnerstwo z firmami Google i Tencent, z którymi rozwija zaawansowane rozwiązania dla detalu. Na wszystkich rynkach trwa wdrażanie oferty omnichannel. W samej Francji na koniec roku sieć dysponowała 841 punktami odbioru zamówień online Carrefour Drive. Na koniec stycznia dysponowała ponadto 42 takimi punktami dla pieszych. Odnotowano silny wzrost sprzedaży żywności w kanale e-commerce – ponad 30 proc. w czwartym kwartale.

Widać już pierwsze efekty flagowego programu Act for Food. Sprzedaż żywności organicznej wzrosła z 1,3 mld euro w 2017 r. do 1,8 mld euro w 2018 r.

– Solidne wzrosty w czwartym kwartale potwierdzają pozytywną dynamikę całego roku 2018. Rok temu rozpoczęliśmy wdrażanie planu Carrefour 2022, uruchamiając proces bezprecedensowej transformacji naszej Grupy. W 2018 r. przejrzeliśmy i uprościliśmy organizację firmy, poprawiliśmy wydajność, nawiązaliśmy też ważne partnerstwa strategiczne i wdrożyliśmy nowe modele wzrostu. Był to także rok, w którym zapoczątkowaliśmy nasze działania na rzecz transformacji rynku żywności, w ramach globalnego programu Act for Food. Dzięki sumie konkretnych inicjatyw Carrefour stał się liderem trendu zdrowego odżywiania – powiedział Alexandre Bompard, CEO Grupy Carrefour.

Grupa potwierdziła dążenie do realizacji założonych celów, wśród których najważniejsze to plan redukcji kosztów o 2 mld euro rocznie do 2020 r.; sprzedaż nie-strategicznych aktywów o wartości 500 mln euro w tym samym okresie; osiągnięcie sprzedaży żywności w kanale e-commerce o wartości 5 mld euro w 2022 r. oraz osiągnięcie w tej samej perspektywie czasowej sprzedaży żywności organicznej o wartości 5 mld euro.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.