08.08.2016/15:03

Walmart zapłaci 3 mld dolarów za sklep internetowy Jet.com

Walmart przejmuje serwis Jet.com, jedną z najszybciej rozwijających się firm e-commerce w USA. Zapłaci za nią 3 mld dolarów w gotówce i dodatkowo 300 mln dolarów w akcjach.

Zakup poczyniony przez Walmart to jeden z elementów strategii rozwoju e-handlu i rywalizacji z firmą Amazon. - Szukamy sposobów na obniżenie cen, rozszerzenie naszego asortymentu i zaoferowanie jak najłatwiejszych zakupów, ponieważ to jest to, czego oczekują nasi klienci – skomentował sprawę Doug McMillon, prezes Wal-Mart Stores.

Jet.com osiągnął 1 mld dolarów obrotów w pierwszym roku swojego istnienia, sprzedając 12 mln SKU. Co miesiąc jego baza klientów rośnie o 400 000 osób, a średnio na dobę przetwrza 25 000 zamówień.

Walmart i Jet będą odrębnymi markami, przy czym Walmart.com skoncentruje się na strategii „Codziennie Niska Cena”, zaś Jet.com ma nadal zapewniać klientom „wyjątkowe i zróżnicowane doświadczenia”, przy czym w komunikacie dotyczącym transakcji brak wytłumaczenia, czego dotyczy to sformułowanie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.