Wilbo z niższymi przychodami ze sprzedaży
W pierwszym półroczu br. Wilbo zanotowało 16,904 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów. Przed rokiem było to 18,456 mln zł.
„Niestety z powodu braku wystarczających środków obrotowych oraz konieczności spłat trzech rat układowych w łącznej kwocie niemal 1,2 mln zł, spółka nie mogła zrealizować wszystkich zamówień sprzedażowych, co miało niewątpliwy wpływ na spadek przychodów ze sprzedaży o 1,552 mln zł w porównaniu do sprzedaży ogółem wypracowanej w okresie I półrocza 2015 r.” – czytamy w sprawozdaniu zarządu z działalności spółki Wilbo.
Na niższy wynik wpływa również spadek sprzedaży wiodących marek, który jednak został częściowo zniwelowany wzrostem popytu w grupie asortymentowej produktów oferowanych pod markami własnymi (o 2 proc.), co skutkowało zwiększeniem jej udziału w całości przychodów ze sprzedaży do 43 proc.
Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wypracowany od stycznia do końca czerwca 2016 r. wyniósł 10 tys. zł (86 tys. zł w analogicznym okresie 2015 r.).
Wilbo to spółka, której działalność obejmuje produkcję i sprzedaż konserw rybnych, owoców morza i ryb mrożonych. Należą do niej marki: Neptun, Neptun Delikatny, marka ekonomiczna Taaka Ryba oraz Dal Pesca.