08.05.2013/11:33

Wiosenne wydatki na kosmetyki

84,30 zł to średnia kwota, jaką Polki zamierzają wydać tej wiosny, w ciągu dwóch miesięcy, na kosmetyki pielęgnacyjne – wynika z badania „Piękna na wiosnę”, w którym zapytano kobiety o preferencje zakupowe produktów upiększających.

Badanie zorganizowane przez portal badawczy Prekursorki.pl na próbie 200 kobiet wykazało, że przy wyborze kremów i balsamów aż 82 proc. z nich zwraca uwagę na informacje o typie cery, dla jakiej przeznaczono kosmetyk. Ważne są też informacje o wieku skóry (np. 30+) i działaniu kosmetyków pielęgnacyjnych. Do najmniej wiarygodnych przekazów na opakowaniach Polki zaliczyły „działanie 24 h” oraz informację o tym, że kosmetyk ma więcej niż trzy funkcje.

Jak kobiety, zasypywane reklamami i promocjami produktów oraz zabiegów upiększających, wybierają te najlepsze dla siebie? Badanie pokazało, że Polki największym zaufaniem darzą opinie innych użytkowniczek portali i forów internetowych (26,3 proc.). Bardzo ważne są też opinie znajomej lub przyjaciółki (25,6 proc.) oraz specjalisty, np. kosmetyczki lub dietetyka (25 proc.). Najmniejszym zaufaniem cieszą się opinie osób występujących w telewizji.

Polki nie dążą do figury bardzo szczupłej modelki, ale cenią smukłe lub pełniejsze kształty. Dla 58 proc. pań idealna kobieta powinna być szczupła, średniego wzrostu i mieć średni biust. Zdaniem respondentek najbardziej zbliżona do ideału kobiecości jest figura Jennifer Aniston. Na drugim miejscu znalazła się, mająca nieco pełniejsze kształty i szerokie biodra, Jennifer Lopez, a na trzecim – Mariah Carey. Najdalej ideału kobiecości okazały się drobna Audrey Tautou oraz Anja Rubik. 



(AZ)

Wiadomości Handlowe, Nr 5 (125) Maj 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.