Właściciel Circle K wdraża zaawansowane technologie zarządzania firmą
Firma Alimentation Couche-Tard, właściciel stacji Circle K, wdraża nowe technologie zarządzania. Trwa unifikacja baz danych poszczególnych sieci przejętych przez koncern, wdrażane są rozwiązania z zakresu robotyki i sztucznej inteligencji – zarówno w zakresie poprawy wydajności operacyjnej, jak i na polu doświadczenia zakupowego konsumentów.
Podczas prezentacji wyników finansowych firmy za czwarty kwartał roku fiskalnego 2018, prezydent i CEO firmy Brian Hannasch powiedział, że trwają kluczowe prace nad innowacjami, zarówno w obszarze e-mobilności, jak i digitalizacji procesów biznesowych. Couche-Tard utworzył stanowisko prezesa do spraw informatyki, które w kwietniu 2017 r. objęła Deb Hall Lefevre. Do jej zadań należy unifikacja zróżnicowanych dotąd baz danych, wykorzystywanych w poszczególnych spółkach, przejmowanych przez koncern. Rejestrują one blisko 9 mln transakcji dziennie. Ich właściwe wykorzystanie ma się stać fundamentem do zrozumienia i aktywizacji klientów firmy.
Wśród najważniejszych projektów Couche-Tard jest wdrożenie platformy Workday, służącej do zarządzania zasobami ludzkimi oraz finansami. Zdaniem Hannasha system pozwoli lepiej szkolić i stworzyć lepsze warunki pracy dla 130 tys. pracowników, zatrudnionych w placówkach detalicznych grupy.
– Rozpoczęliśmy także prace studialne nad wykorzystaniem w naszej działalności sztucznej inteligencji i robotyki. Te technologie mają służyć zapewnieniu konsumentom płynnych, łatwiejszych i szybszych zakupów, z jednoczesnym zachowanie efektywności kosztowej – wyjaśnił prezes Alimentation Couche-Tard.
Przeczytaj także:
1