02.05.2017/11:31

Właściciel pyszne.pl ze wzrostami zamówień nawet o 79% r/r

Holenderska firma Takeaway.com, dostawca dań restauracyjnych do domów klientów, opublikowała dane na temat liczby zrealizowanych zamówień. W I kw. 2017 r. wzrost dostarczonych przesyłek w grupie krajów, do których należy także Polska, sięgnął nawet 79% r/r.

W skali całego biznesu wzrost wyniósł 47% rok do roku. Na rodzimym rynku holenderskim firma dostarczyła w I kw. 2017 r. o 31% zamówień więcej niż w pierwszym kwartale roku ubiegłego. W Niemczech ten wzrost wyniósł 47%, a w grupie „inne”, do których zaliczają się Belgia, Austria, Polska, Szwajcaria, Francja, Luksemburg i Portugalia, liczba zrealizowanych zamówień skoczyła aż o 79%.

W I kw. 2017 r. Tekeaway.com dostarczyła w sumie 15,8 mln zamówień, o 47% więcej niż rok wcześniej. Tak duże tempo wzrostu świadczy o efektywności przyjętego modelu biznesowego i dobrze rokuje na przyszłość. Szczególnie szybko rosły obroty serwisu Scoober, który zajmuje się dostawami z restauracji. W I kw. 2016 r. ten typ zamówień stanowił 0,1% całości, a rok później już 1,1% wszystkich zamówień. W związku z tym zarząd firmy postanowił mocniej inwestować w system dostaw z restauracji, co przyniesie korzyści całej sieci.

Na terenie Niemiec i Belgii funkcjonuje serwis Resto-In, który w styczniu 2017 r. został w pełni zintegrowany i obecnie rozszerza działalność na kolejne miasta.

W lutym wystartowała kampania wspierająca rozpoznawalność marki pod hasłem „Time for Takeaway.com”. W Polsce kampania prowadzona jest pod hasłem „Czas na pyszne.pl”.

Jak informował portal wiadomoscihandlowe.pl holenderski właściciel portalu pyszne.pl uważa Polskę za jeden z pięciu strategicznych rynków z grupy Leading Markets. W raporcie rocznym za 2016 r. firma poinformowała, że na swoich rynkach wiodących – w Holandii, Niemczech, Belgii, Austrii i Polsce – posiada ok. 62% udziałów w całym rynku sprzedaży dań restauracyjnych online.

Takeaway.com – w Polsce funkcjonujący jako Pyszne.pl – zarządza serwisami internetowymi, łączącymi restauracje z konsumentami. Na portalu można wybierać potrawy z oferty restauracji współpracujących z serwisem, zapłacić online i wskazać adres dostawy. Usługa jest dostępna w 9 krajach europejskich oraz w Wietnamie. Polska jest wymieniana jako rynek o bardzo dużym potencjale wzrostu, dlatego firma zamierza inwestować znaczne kwoty w marketing i liczy na szybki rozwój.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.