25.04.2017/16:09

Wojna sieci drogeryjnych na promocje

Uruchomienie Klubu Rossmann – lojalnościowego programu dla stałych klientów – zbiegło się wielką akcją promocyjną Rossmanna na kosmetyki do makijażu. Od 20 do 28 kwietnia br. w sieci obowiązuje rabat 49 proc. na cały asortyment kosmetyków kolorowych. Konsumenci, którzy przystąpili do Klubu Rossmann i zainstalowali aplikację Rossmann PL uzyskali dodatkowe 15 proc. rabatu, co w sumie dało 55 proc. zniżki.

Akcja spotkała się z tak wielkim zainteresowaniem, że w wielu placówkach Rossmanna brakowało towaru, a fanpage sieć został zalany komentarzami od zdenerwowanych konsumentek, które nie mogły kupić kosmetyków w sklepach stacjonarnych ani w sklepie internetowym. W drogeriach ustawiały się kolejki, a klientki wręcz wyrywały sobie towar z rąk.

Na fapage’u marki wypowiadały się także pracownice Rossmanna, pisząc, że od kilku dni właściwie nie schodzą z kas, inne nie są w stanie zrobić nic dla sklepu, bo zajmują się jedynie kompletowaniem zamówień internetowych, i przyznają, że również dla nich ta akcja promocyjna stała się walką o przetrwanie.

W Hebe od 13 do 26 kwietnia również trwa promocja na kosmetyki do makijażu, które można kupić w pakiecie 1 + 1 za grosz za kosmetyk tej samej marki. Promocją obrane są wybrane brandy. W tym wypadku również konsumentki skarżą się na fanpage’u marki na braki w towarze i w ofercie internetowej Hebe. Nie zabrakło też komentarzy, że Rossmann przebił promocje oferowane przez Hebe.

Kosmetyki do makijażu stały się bohaterami promocji nie tylko w największych, ogólnopolskich sieciach drogeryjnych. Również lokalna, polska sieć drogerii Vica zaproponowała konsumentkom rabat 55 proc. na kosmetyki kolorowe i to przez znacznie dłuższy okres – od 10 do 30 kwietnia.

W sklepach kosmetycznych Kontigo z Grupy Eurocash, działających tylko w Warszawie, akcja -40 proc. na wszystkie tusze i produkty do brwi obowiązuje dzisiaj, 25 kwietnia.

Na rynku nie brakuje głosów, że tak głębokie promocje są wyniszczające dla branży kosmetycznej, a także dla samych marek, które tracą na swoim wizerunku i nie są w stanie prowadzić stabilnej i przewidywalnej dla konsumentów polityki cenowej.

Dodaj komentarz

5 komentarzy

  • gelo 14.05.2017

    @przeko jeśli u nich losowanie jest raz na tydzień to szansa raczej spora właśnie

  • sul 30.04.2017

    raz wygrałem w tych ankietach b to już trochę trawa, ale chyba z 5 razy w tym brałem udział.

  • Karo 27.04.2017

    Chodzi o to, że Rossmann zarabia też z innych produktów, nie tylko kosmetyków więc może sobie pozwolić na takie promocje

  • przako 27.04.2017

    Wojna na promocje to jest wszędzie. Co się dzieje w branży elektro... nie dość że dają normalne promocje na produkty, to jeszcze na te promocje nakładają promocje okazyjne, i dodają jeszcze jakieś ogólne konkursy i losowania tak jak w np w media expert. Po tym jak coś kupisz, możesz wygrać 750 zł w cyklicznym losowaniu. Prawdopodobieństwo małe ale mimo wszystko przeciąża szale.

  • wero 26.04.2017

    Nie rozumiem skoro tak można obniżyć cenę to ile normalnie kosztuje dany produkt? Ile narzutu jest na produkt skoro można tak obniżać cenę? Przecież nikt nie sprzedaje bez zysku, a tym bardziej ta sieć. Obniżona cena to przecież uszczuplony podatek VAT!!! A więc niższe wpływy do skarbu państwa z podatku, więc działanie chyba świadome na szkodę państwa. To także zachowania monopolisty, który niszczy rynek tradycyjny małych sklepów najczęściej rodzinnych, bo nie ma szans z gigantem na rynku. Wynika z tego, że produkty są bardzo tanie w produkcji, a narzuty na ceny są z kosmosu. Co na takie działania UOKiK i Izba Skarbowa? Ktoś z nas robi w balona. Nie macie takiego wrażenia że coś tu jest nie tak?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.