22.10.2014/20:03

Wymyślamy nowości, których nie da się łatwo podrobić

Rozmowa z Bogusławem Rządem, dyrektorem Działu Technologii Produkcji Grupy Colian

Jakiego rodzaju słodycze są dla Coliana najbardziej perspektywiczne?

Przeprowadzone w 2009 roku analizy wykazały, że zwiększymy udziały rynkowe, rozwijając technologię mogulową, czyli formowania wyrobów cukierniczych w mące formierskiej. Dlatego, inwestując w nowy zakład, dokupiliśmy linię produkcyjną, którą wyposażyliśmy w nowoczesne systemy automatycznego odpudrowania i pakowania. Przełoży się to na rozwój portfolio takich wyrobów, jak żelki Akuku!, galaretki Mella czy pastylki Goplana. A np. wyroby żelowe są o tyle atrakcyjną częścią rynku słodyczy, że w oparciu o nie możemy budować szerokie portfolio produktów. Widzę też duże szanse w segmencie herbatników, gdzie dobre perspektywy mają wyroby o charakterze prozdrowotnym.

Jak inwestycja w nowy zakład przełoży się na wasz rozwój?

Umożliwi wprowadzanie większej liczby innowacyjnych nowości. Niedawno zaproponowaliśmy żelki Akuku! Składaki. Jedno opakowanie zawiera dwa smaki – spożywane jednocześnie nabierają trzeciego oryginalnego smaku. Mamy szereg dobrze przyjętych unikatowych produktów. Dzięki Waflom Familijnym Gofrowym umocniliśmy się na rynku wafli familijnych. Trwające obecnie prace badawczo­‑rozwojowe pozwalają mi wierzyć, że w najbliższym czasie wprowadzimy wiele ciekawych nowinek. Dział Technologii Produkcji ściśle współpracuje z naszym marketingiem. Obie strony rozmawiają o swoich oczekiwaniach, potrzebach, możliwościach. Dzisiejsze czasy wymagają skupienia się na innowacjach i to takich, których wdrożenia do produkcji nie są łatwe. Konkurencja, widząc że jakiś produkt odnosi sukces, od razu próbuje go naśladować. Dlatego dla mnie udana innowacja to taka, którą trudno podrobić.

Kiedy na rynku pojawi się czekolada, która nie tuczy?

Smaczna czekolada, która nie tuczy – chyba nieprędko. Mimo prowadzonych w największych firmach świata prac badawczo­‑rozwojowych, do tej pory nie udało się wyprodukować wyrobu, który będzie miał znacząco mniej kalorii przy pełnym zachowaniu walorów smakowych prawdziwej czekolady. Może i dobrze, że żaden produkt light do tej pory nie zawojował rynku. Czy warto za wszelką cenę pozbawiać ludzi przyjemności, jaką jest jedzenie słodyczy?
Anna Terlecka

Wiadomości Handlowe, Nr 10 (139), Październik 2014

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.