24.03.2015/13:40

Wzrósł zysk netto Makaronów Polskich

Makarony Polskie wypracowały w ub.r. 123,8 mln zł przychodów ze sprzedaży i 4,1 mln zł zysku netto.

Rok wcześniej wyniki wyniosły odpowiednio: 131,7 mln zł i 2,9 mln zł. W 2014 roku wartość sprzedaży w kategorii makaronów była niższa o 5,3 mln zł tj. 5 proc. w stosunku do 2013 roku. Spadek był wynikiem rezygnacji w 2013 roku z eksportu makaronów do krajów Europy Środkowej za pośrednictwem dwóch dużych sieci handlowych, ponieważ kontrakty te były na progu rentowności. Grupa zanotowała wzrost ilościowej sprzedaży w kategorii makaronów o ponad 3 proc. rok do roku do ponad 34 tys. ton w 2014 roku. Przyrost ten jest konsekwencją procesu przebudowy portfolio produktów makaronowych, w tym budowy od podstaw brandu Makarony Polskie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.