24.08.2016/11:03

Za 40 proc. internetowej sprzedaży żywności i napojów w Polsce odpowiada Warszawa

Niemal o jedną piątą (18 proc.) ma zwiększyć się w tym roku ilość żywności i napojów, które Polacy kupią online. Wartość sprzedaży szacowana jest na 440 mln zł – podaje „Puls Biznesu” powołując się na badania Euromonitora.

Z informacji „PB” wynika, że na rynku e-sklepów spożywczych staruje się na dużym minusie, bo koszty od początku są wysokie, a zbudowanie odpowiedniej skali przychodów wymaga wielu lat. W Polsce jest o to szczególnie trudno, bo póki co segment jest niszowy – jego udział w całkowitej sprzedaży detalicznej wynosi ok. 0,2 proc., podczas gdy np. w Wielkiej Brytanii jest to 6 proc.  

Zdaniem cytowanej w materiale „Pulsu Biznesu” Katarzyny Kazior z Frisco, za ci najmniej 40 proc. wartości polskiej branży odpowiada stolica, będąca najbardziej atrakcyjnym rynkiem, stale zresztą rosnącym.   

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.