02.01.2017/09:08

Żabka Polska: Nasz system nie identyfikuje poszczególnych klientów

W związku z pojawiającymi się w mediach społecznościowych informacjami o systemie stosowanym w sklepach Żabka, mającym rzekomo identyfikować klientów i gromadzić dane na temat poszczególnych osób, firma przesłała do redakcji swoje wyjaśnienie w tej sprawie.

Jak podkreślają w komunikacie przedstawiciele spółki Żabka Polska „system uwidoczniony na zdjęciu jest rzeczywiście testowany w sklepie sieci Żabka, ale wbrew spekulacjom pojawiającym się przy tej fotografii, zastosowane rozwiązanie w żaden sposób nie identyfikuje poszczególnych klientów. System nie zapisuje obrazu z kamery, nie korzysta także z danych pochodzących z innych źródeł (np. terminale płatnicze), ani nie współdziała z nimi. Jedyną funkcją jest określanie przybliżonego wieku i płci klientów bez wiązania tych danych z poszczególnymi osobami. W efekcie dane są zapisane jedynie w formie skumulowanych statystyk i jako takie, dają wiedzę o profilach grup klientów robiących zakupy o określonych porach dnia.”

„Takie systemy są wykorzystywane od wielu lat i stanowią zautomatyzowaną alternatywę dla podobnych badań realizowanych przez osoby reprezentujące firmy badawcze. W takim tradycyjnym rozwiązaniu, zamiast kamery, informacje o przybliżonym wieku i płci są odnotowywane przez fizycznie obecnych w sklepie pracowników wspomnianych firm zajmujących się gromadzeniem i analizą takich danych.”

Tym samym – jak podkreślają przedstawiciele firmy Żabka Polska – „Nie ma mowy o naruszaniu czyichkolwiek praw w zakresie ochrony danych osobowych, a udokumentowany na zdjęciu system działa w pełnej zgodzie z obowiązującymi normami w tym zakresie. Klienci sklepów Żabka mogą być całkowicie spokojni o zachowanie ich prawa do anonimowości podczas realizowanych w naszej sieci zakupów."

Firma Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce, liczącej ok. 4200 sklepów sieci typu convenience, prowadzonych pod marką Żabka i supermarketów Freshmarket. W ciągu kilkunastu lat działalności na krajowym rynku, spółka zdobyła pozycję lidera tego segmentu sprzedaży.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Jolanta 03.01.2017

    Ale w Państwa sieci sprzedajecie przeterminowane produkty i fałszujecie ceny. Niebawem zostanie złożone stosowne zawiadomienie.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.