12.06.2020/09:50

Żabka schodzi poniżej 100 sekund. Sieć uzyskała rekordowo krótki czas obsługi klienta

W ubiegłym roku przedstawiciele sieci Żabka zapowiadali, że firma będzie bardzo mocno pracować nad skróceniem czasu wizyty klienta w sklepach, tak aby zakupy, odbiór paczki czy skorzystanie z wielu innych dostępnych usług nie zajmowało średnio więcej niż 100 sekund. Z informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że operator zszedł poniżej tej granicy, a w niektórych sklepach średni czas trwania wizyty to około 60 sekund.

Jeszcze w ubiegłym roku firma komunikowała, że średni czas trwania wizyty w sklepie Żabki to 106 sekund. Obecnie, jak przekonuje w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Adam Manikowski, wiceprezes zarządu, dyrektor operacyjny Żabka Polska, najprawdopodobniej udało się zejść poniżej „setki”.

– Mamy terminale płatnicze szybko łączące się z bankiem przez płatności zbliżeniowe, uprościliśmy paragony fiskalne. To wszystko powoduje oszczędność sekund lub milisekund na każdym kroku. Jestem pewien, że dzięki innowacjom, jakie wprowadziliśmy w zeszłym roku, ten czas zszedł poniżej 100 sekund – przekonuje menedżer i uzupełnia: – W formacie ultra-high-traffic, w lokalizacjach takich jak np. przejścia podziemne, w kinie Bałtyk w Poznaniu czy już na dworcu w Poznaniu, mamy bardzo małe sklepy o specjalnie dostosowanym asortymencie. W tych sklepach zeszliśmy do 60 sekund, co jest rewelacyjnym wynikiem. 106 sekund jest już starą cyfrą, będziemy robić nowe pomiary – zapewnia.

Sieć konsekwentnie wprowadza liczne usprawnienia, takie jak np. dashboard kasjera. Niezależnie, jak bardzo pracownik jest doświadczony, ma dodatkowe wsparcie systemu – wyświetlają mu się ikony podpowiadające następne kroki kasowania, aby robił to szybciej.

– Staramy się skwantyfikować każdą rzecz, wiemy, że samo wprowadzenie dashboardu oszczędza średnio 6 sekund. Wiemy, że inwestycje w szybkość są tak samo ważne, jak te w cenę. Nie oszczędzamy na rozwiązaniach mających przyśpieszyć szybkość obsługi. Wszystkie nowe sklepy Galaxy mają już dwie kasy i często jeszcze dodatkowe, samoobsługowe. Szybkość jest jedną z podstawowych zasad modelu biznesowego. Nie wszyscy to rozumieją, niektórzy włączają  muzykę, by klient został dłużej w sklepie. Nam zależy by wszedł i wyszedł zadowolony, kupując jak najszybciej, to co chce kupić – podsumowuje Adam Manikowski.

Jednym z narzędzi, które umożliwiają dalsze skracanie średniego czasu trwania zakupów, jest nowa usługa Żappka Pay, czyli możliwość płacenia aplikacją żappka w sklepach sieci. Rozwiązanie będzie dostępne dla klientów we wszystkich ponad 6100 sklepach Żabka już w połowie czerwca.

– Wszystkie wprowadzane przez nas usługi bazujące na nowoczesnych technologiach mają przede wszystkim za zadanie zwiększyć jakość i komfort zakupów dokonywanych w naszych sklepach. Tak jest też z Żappka Pay, czyli nową funkcjonalnością w aplikacji Żappka. Nowe rozwiązanie płatnicze sprawi, że zakupy w Żabce staną się jeszcze prostsze, a wizyta w sklepie zostanie skrócona do minimum – mówi Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu ds. finansowych i rozwoju Żabka Polska.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Adulka90 12.06.2020

    A ile ma trwać kasowanie batonika… butelki pesi albo piwa? Niech się pochwalą jakie mają średnie wartości na paragonie.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.