20.01.2021/10:37

Żabka testuje sprzedaż wegańskich produktów Beyond Meat [NASZ NEWS]

Beyond Burgery firmy Beyond Meat trafiły do kolejnej sieci sklepów w Polsce - tym razem ich sprzedaż testowana jest przez Żabkę.

Sieć nie zdradza, w ilu sklepach i ilu miastach prowadzona jest sprzedaż produktów Beyond Meat, które w ostatnich latach podbiły popularnością Stany Zjednoczone i sukcesywnie debiutują w kolejnych krajach. Biuro prasowe Żabki dotychczas nie odpowiedziało na pytania w tej sprawie przesłane przez redakcję portalu wiadomoscihandlowe.pl w ubiegły piątek.

Poprzednie testy Beyond Burgerów, na niewielką skalę, prowadzone były przez Żabkę na jesieni 2020 r. Produkty trafiły wtedy do niektórych sklepów sieci działających w Warszawie.

Obecnie Beyond Burgery także można znaleźć w zamrażarkach przynajmniej niektórych Żabek w stolicy. Roślinne wyroby sprzedawane w dwupakach (sam zamiennik mięsa, bez bułki i innych dodatków) wycenione zostały na 24,99 zł. Z etykiety dowiadujemy się, że importerem Beyond Burgera na rynek europejski jest spółka Zandbergen World's Finest Meat z Niderlandów.

Burgery od Beyond Meat można w Polsce nabyć m.in. w sklepach sieci Organic Farma Zdrowia. Do sprzedaży - najczęściej tymczasowo - wprowadziły je również hurtownie Makro Cash&Carry i supermarkety Kaufland. "Roślinne mięso" Beyond Meat zawitało także do gastronomii, jako składnik pizzy oferowanej przez Pizza Hut.

Beyond Meat to założona w 2009 r. i notowana na NASDAQ spółka z Nowego Jorku, która w ostatnich latach stała się bożyszczem inwestorów. W firmę produkującą roślinne zamienniki mięsa m.in. do burgerów czy hot-dogów, zainwestowali swego czasu m.in. Bill Gates i Leonardo Di Caprio.

Aktualna kapitalizacja firmy to ok. 8,9 mld dolarów, przy czym latem 2019 r. spółka wyceniana była nawet na 15 mld dolarów.

Aktualizacja tekstu:

- Jest jeszcze zbyt wcześnie, by przekazać szczegóły prowadzonego testu - przekazało redakcji portalu wiadomoscihandlowe.pl biuro prasowe sieci Żabka, podkreślając, że produkty Beyond Meat zawitały do oferty niektórych placówek sieci jeszcze w sierpniu 2020 r.

Centrala największej w Polsce sieci convenience podkreśla, iż "dynamicznie rozwija" ofertę produktów w 100 proc. roślinnych, ponieważ zauważa rosnące zainteresowanie tego typu artykułami spożywczymi.

- Największym zainteresowaniem cieszą się produkty świeże, dlatego rozwijamy ich ofertę, która obecnie liczy już kilkadziesiąt indeksów. Są wśród nich napoje i smoothies roślinne (pod markami Foodini, Alpro, Starbucks), desery i jogurty (Marka Ave Vege Bakoma), dania gotowe i burgery (Dobra Kaloria), a także ciepłe i szybkie przekąski: hot dog bez mięsa oraz roślinny burger - Wegger (Żabka Cafe). W najbliższym czasie nasi klienci mogą się spodziewać jeszcze szerszego wyboru artykułów z tej kategorii - zapowiada Żabka.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także