30.01.2019/09:47

Żabka wykorzysta pracę polskich studentów przy nowym projekcie technologicznym

Żabka robi kolejny krok w kierunku cyfryzacji i rozwoju technologicznego sklepów. Sieć przekaże polskim studentom dane związane ze swoją działalnością, które ci przekują w nowe rozwiązania techniczne.

W pierwszym kwartale br. sieć Żabka należąca do funduszu CVC Capital Partners ruszy z konkursem Big Data dla polskich studentów. Najlepszy innowacyjny pomysł stworzony przez studentów zostanie nagrodzony wyjazdem do amerykańskiego centrum technologicznego.

Głównym założeniem projektu jest opracowanie przez studentów ciekawych i praktycznych rozwiązań wykorzystania danych. Przy ich przygotowaniu młodzi ludzie będą pracować z big data, które udostępni im firma Żabka Polska, przy wykorzystaniu metod sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

Studenci, których pomysł zostanie uznany za najbardziej innowacyjny, rentowny oraz funkcjonalny w nagrodę będą mogli odwiedzić centrum amerykańskiego przemysłu nowych technologii, czyli Dolinę Krzemową.

Jak tłumaczą przedstawiciele sieci, Żabka zdaje sobie sprawę, że pojawił się nowy konsument, do którego także stara się dotrzeć oraz odpowiedzieć na jego potrzeby i oczekiwania. To konsument bardziej wymagający i świadomy, który korzysta z nowoczesnych rozwiązań na co dzień.

– Nie od dziś polscy studenci kierunków technicznych uważani są za bardzo zdolnych i kreatywnych, a ich prace i wkład intelektualny znajdują uznanie na całym świecie. To młodzi ludzie najlepiej znają i codziennie korzystają z bardzo zróżnicowanych narzędzi technologicznych. Dlatego w czasach, w których świat online coraz bardziej zaciera się ze światem offline, to oni będą mieć ogromny wpływ na rozwój wszystkich branż, w tym także i handlu detalicznego – komentuje Biuro Prasowe sieci Żabka.

Obecnie Żabka działa intensywnie w kierunku uruchomienia nowej aplikacji mobilnej dla klientów, która umożliwi personalizację oferty i komunikacji. W zeszłym roku pokazała wizję „sklepu jutra”, w którym znajdą się m.in. inteligentne półki i kasy rozpoznające produkty. Żabka jest w fazie transformacji cyfrowej, w ramach której współpracuje m.in. z Microsoft, polskimi startupami, a także z AiFi, firmą, będącą jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie firm na świecie, specjalizującą się w systemach automatyzacji sklepów. Cyfryzacja to przyszłość, która zapewni dalszy intensywny rozwój firmy i wesprze w funkcjonowaniu na co dzień wszystkich franczyzobiorców sieci.

Firma Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 5400 placówek prowadzonych przez przeszło 3500 franczyzobiorców pod marką Żabka.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.