14.05.2020/20:12

Zakaz reklamowania aptek nie zostanie poluzowany z powodu epidemii

Według ministerstwa zdrowia rozluźnienie zapisów dotyczących zakazu reklamy aptek stanowiło by niebezpieczny precedens, bo zachęcałoby też do postulowania przez lobbystów do znoszenia kolejnych ograniczeń związanych z wysyłkową sprzedażą leków na receptę – donosi portal mgr.farm.

– Apteka jest placówką ochrony zdrowia, a farmaceuta wykonuje zawód zaufania publicznego i zgodnie z Kodeksem Etyki Aptekarza Rzeczypospolitej Polskiej „nie reklamuje siebie oraz swoich usług”, „nie uczestniczy w reklamie usług farmaceutycznych, jak i ich promocji niezgodnej z prawem lub dobrymi obyczajami”, a ponadto „unika działalności przyczyniającej się do zwiększania konsumpcji produktów leczniczych – odpowiedział ma interpelację jednego z posłów wiceminister zdrowia Maciej Miłkowski.

Według niego nałożenie na podmiot prowadzący aptekę wielu szczegółowych wymagań skutkuje tym, że wszystkie apteki funkcjonujące na rynku spełniają wymagania zapewniające najwyższą, jednakową jakość usług, gwarantującą bezpieczeństwo wydawanego produktu leczniczego. Skoro więc każda apteka spełnia wysokie wymagania zakreślone ustawą Prawo farmaceutyczne, jej reklama jako placówki ochrony zdrowia nie ma prawa bytu.

– Mimo to od wielu lat podejmowane są działania mające na celu ograniczenie zakazu reklamy w oparciu o sztandarowy argument potrzeby udziału aptek w kampaniach prozdrowotnych czy w programach prospołecznych, takich jak Karta Dużej Rodziny czy Karta Seniora. Każdorazowo oceniono, że takie działania mają na celu jedynie zwiększenie sprzedaży produktów leczniczych lub wyrobów medycznych – dodał wiceminister zdrowia.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.