Zatrudniłem nowych handlowców — sprzedaż nie wzrosła!
Nikogo nie trzeba dziś przekonywać, że rynek pracownika wyjątkowo mocno daje się we znaki Dyrektorom i Kierownikom sprzedaży. O najlepszych handlowców trzeba bardzo dbać, by utrzymać ich w organizacji a pozyskanie nowych, którzy przyniosą zakładaną efektywność, jest dużym wyzwaniem.
Potwierdzają to wypowiedzi managerów sprzedaży i właścicieli firm, które przez ostatnie 20-30 lat tworzyły swój biznes od podstaw, stając się liderami swoich branż i nisz, odnotowując co roku stałe wzrosty. Zwiększały sprzedaż, wprowadzały nowe linie produktowe na rynek oraz budowały przewagę konkurencyjną na kolejnych rynkach.
W pewnym momencie firmy zaczynają dostrzegać, że dalszy rozwój sprzedaży jest utrudniony i warto na moment się zatrzymać, sprawdzając rentowność prowadzonych działań handlowych, oferowanych produktów i usług.
Wyzwanie: Zatrudniłem nowych handlowców — sprzedaż nie wzrosła
Jednym z częstych przypadków jest sytuacja, w których mamy sprawdzony zespół, powiedzmy, 20 handlowców i zatrudniamy kolejnych 3, by zwiększyć wyniki. Po pół roku robimy podsumowanie i okazuje się, że sporo wydaliśmy na rozwój, ale sprzedaż wzrosła tylko nieznacznie, ponieważ:
- nowe osoby nie sprawdziły się w swojej roli,
- potrzeba dużo więcej czasu by praca nowych osób w terenie przyniosła wymierne korzyści,
- nowo pozyskani klienci przez świeżych przedstawicieli nie generują takiej sprzedaży jak obecni.
Rozwiązanie: Optymalizacja działań obecnego zespołu sprzedażowego
Wtedy bardzo często pojawia się pytanie – Jak możemy zwiększyć efektywność dotychczasowego zespołu sprawdzonych handlowców?
Jednym z proponowanych rozwiązań jest Optymalizator zadań i tras, który pomaga zwiększyć efektywność następujących obszarów:
- Efektywne planowanie wizyt u klientów dające oszczędności na paliwie i czasie spędzonym w drodze – przy 25-osobowym zespole można miesięcznie zaoszczędzić nawet 16 820 zł kosztów.
- Zwiększenie liczby wizyt realizowanych w miesiącu – jedna z firm podniosła wskaźnik wizyt w miesiącu o 114%.
- Zwiększenie rentowności każdej wizyty – ustalenie częstotliwości wizyt u klientów gwarantującej największy zwrot z inwestycji.
- Odwiedzanie klientów, którzy mogą wygenerować dodatkową sprzedaż na wysokomarżowych produktach.
Pod poniższych adresem można obliczyć możliwe oszczędności z wdrożenia Optymalizatora dla zespołu przedstawicieli handlowych oraz kierowców: http://4mpower.pl/optymalizacja-tras-planowanie-trasowek.
Więcej informacji na temat rozwiązań wspierających rozwój działów sprzedaży mogą się Państwo dowiedzieć podczas wydarzenia: Efektywny Handlowiec w akcji!, które odbędzie się 29 listopada 2018 roku w Warszawie: http://4mobilepower.com/wydarzenie-efektywny-handlowiec-w-akcji
Na hasło Wiadomości Handlowe mamy przygotowane kilka darmowych wejściówek!
1 komentarz
-
21.11.2018
rozumiem, że podczas wydarzenia "wyposaży" się wszystkich w specjalne WIOSŁO do zawracania zjawisk społecznych typu coroczny odpływ z rynku Polski setek tysięcy emigrantów, ubożejące i rozwarstwiające się społeczeństwo oraz doda eliksir płodności dla osób starszych.
Inteligentnym inaczej dyrektorkom sprzedaży, targetowcom LfL niskie ukłony! pamiętajcie jeszcze: koszty, koszty.....
1