27.07.2018/11:34

Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen: Liczymy na kolejne rekordy sprzedaży w detalu

Podsumowując finansowo drugi kwartał 2018 r. władze PKN Orlen pochwaliły się świetnym wynikiem segmentu detalicznego. Stacje Orlenu sprzedają coraz więcej paliwa, ale także napojów, lodów, czy piwa, a wyraźny wzrost sprzedaży jest widoczny od kwietnia br. To oznacza, że jednym z motorów napędzających wzrost sprzedaży na stacjach jest korzystna z punktu widzenia operatorów stacji paliw ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele.

- Obszar detalu w PKN Orlen bije kolejne rekordy. W drugim kw. br. zanotowaliśmy historyczny wynik EBITDA LIFO na poziomie 677 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 18 proc. W drugim kw. wprowadziliśmy do oferty nowe, zaawansowane technologicznie paliwo pod marką Efecta, które spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów naszych stacji paliw. Konsekwentnie rozwijamy ofertę produktów pozapaliwowych, tak w kraju jak i za granicą, gdzie cieszy się ona coraz większą popularnością – mówił Zbigniew Leszczyński, członek zarządu ds. sprzedaży PKN Orlen.

- W segmencie detalicznym widzimy systematyczny wzrost od wielu kwartałów. W drugim kw. br. wynik był o 100 mln zł lepszy. To nas cieszy, ale jeszcze bardziej cieszy nas fakt, że wszystkie parametry w tym segmencie uległy poprawie, mam tu na myśli wolumeny, marże paliwowe i marże pozapaliwowe. Bardzo cieszy, że rozwój jest równomierny, znaczy to że potrafimy optymalnie dobierać ceny, proporcje sprzedażowe i bardzo dynamicznie rozwijać sprzedaż pozapaliwową – wtórował Rafał Warpechowski, dyrektor wykonawczy ds. planowania i raportowania w PKN Orlen.

I dodał: - Bardzo dynamicznie rozwijamy naszą sieć stacji. Należy podkreślić bardzo dobre przyjęcie przez rynek naszych konceptów handlowych i gastronomicznych, takich jak sklepy convenience O!Shop, czy Stop.Cafe co bardzo wspomaga wzrost sprzedaży pozapaliwowej. To widać po wzroście udziałów rynkowych, bo rosną one praktycznie na każdym rynku rok do roku, tak w Polsce, jak i w Niemczech, w Czechach i na Litwie - podkreślał Rafał Warpechowski.

Jak wskazał Zbigniew Leszczyński, Orlen systematycznie buduje swoje kompetencje i doświadczenie obszarze detalicznym, wprowadzając m.in. kolejne innowacje, w tym koncept gastronomiczny Stop.Cafe. - Na koniec minionego kwartału w naszej sieci stacji paliw funkcjonowało 1900 punktów Stop.Cafe, w tym na ponad 300 w nowym koncepcie Stop.Cafe 2.0. Na ponad 230 stacjach działały sklepy convenience O!Shop – wyliczał członek zarządu PKN Orlen.

- Mówiąc o rekordowych wynikach detalu, trzeba powiedzieć o ogromnej pracy, którą musimy włożyć w rozwój naszej sieci stacji paliw. Nie tylko otwieramy nowe stacje, ale wprowadzamy nowe produkty i usługi, które cieszą się coraz większą popularnością naszych klientów - mówił Zbigniew Leszczyński. Chcąc zobrazować jak sprawnie prowadzony jest biznes na stacjach Orlenu, przedstawiciel sieci pokazał dane o aktywności na stacjach z ostatnich 30 min. (piątek, 20 lipca, godz. 11-11.30). W tym czasie na stacjach sieci zostało obsłużonych 19 tys. klientów, sprzedanych zostało 2,2 tys. kubków kawy, blisko 3 tys. hot-dogów oraz 400 tys. litrów paliwa – wyliczał Zbigniew Leszczyński.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.