07.09.2016/11:15

Zmiany społeczne wyzwaniem dla handlu

Żeby sprzedawać, trzeba rozumieć klientów. Przybywa wśród nich kobiet, osób starszych i przedstawicieli klasy średniej – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

Martin Reichel, członek zarządu HSBC Bank Polska ocenia w „Pulsie Biznesu”, że ewolucja potrzeb i oczekiwań konsumentów to jedno z głównych wyzwań, przed jaki stoją firmy. Raport „The Future of Consumer Demand”, który przygotowała jego firma, zwraca uwagę na kilka globalnych trendów. Przede wszystkim rośnie siła nabywcza kobiet – w ciągu dekady liczba kobiet aktywnych zawodowo wzrosła na świecie o 250 mln. Coraz częściej kobiety decydują o zakupach grup produktów zarezerwowanych dawniej dla mężczyzn, np. 65 proc. samochodów kupują właśnie panie.

Jak podaje „Puls Biznesu”, rośnie też rola starszego pokolenia. Np. w Wielkiej Brytanii, gdzie seniorzy są właścicielami nieruchomości będących poza zasięgiem finansowym ich dzieci czy wnuków, a rząd tnie pomoc dla młodych, mówi się o gospodarce trzeciego wieku. Amerykański Census Bureau szacuje, że do 2020 roku liczba osób po 60. Roku życia na świecie będzie większa niż dzieci w wieku 0-5 lat, a do 2050 roku wzrośnie dwukrotnie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.