14.01.2015/10:11

Zmieniają się upodobania Polaków dotyczące promocji

Jedynie 8 proc. badanych deklaruje, ze podczas zakupów wybiera ten sam produkt, niezależnie od działań promocyjnych – wynika z Monitora Promocji 2014 ARC Rynek i Opinia.

Obniżka ceny lub usługi to forma promocji, z której konsumenci korzystają najczęściej (83 proc., dwa lata temu było to 77 proc.). Coraz popularniejsze są też promocje wpływające na konsumpcję, takie jak większa ilość produktu za tę samą cenę. W najnowszej edycji badania wskazało je 74 proc. respondentów, podczas gdy dwa lata wcześniej zrobiło tak jedynie 60 proc. Maleje za to popularność degustacji, testowania produktów i usług (37 proc. – spadek aż o 13 punktów proc.). Niemal co piąty badany (17 proc.) przyznaje, że ma negatywne doświadczenia związane z promocjami – wśród najczęściej wymienianych są: zawyżanie ceny towaru w promocji, oferowanie wadliwych lub przeterminowanych produktów oraz niewywiązywanie się organizatorów promocji z zobowiązań.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.