17.09.2018/09:37

Znikoma liczba kar za reklamę alkoholu

Jak wynika z informacji Dziennika Gazety Prawnej, tylko 3 z 70 skarg związanych z łamaniem zakazu promocji alkoholu złożonych do prokuratury przez Państwową Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zakończyło się wyrokami.

Gazeta informuje, że jedna ze spraw dotyczyła reklamy whisky na facebookowym profilu jednej z kawiarni w Iławie. Musiała ona zapłacić ok. 10 tys. zł. W przypadku drugiej sprawy, również dotyczącej mediów społecznościowych, nałożono karę zakazu reklamy. Umorzeniem zakończyła się też reklama cydru w jednym z tygodników, gdyż wydawnictwo wytłumaczyło to faktem, iż reklama napoju o zawartości 4,5 proc. alkoholu nie jest zakazana, bo dotyczy napoju słabszego niż piwo, którego reklama nie jest zakazana. Gazeta podaje także przykład reklamy Warki Radler, której sprawa również została umorzona, gdyż nie uznano jej za niewywołującą skojarzeń związanych z relaksem lub wypoczynkiem.

DGP podkreśla, że w 2001 roku, kiedy dopuszczono reklamę piwa, wynosiła 6,63 litra stuprocentowego etanolu na osobę. 3,66 l, stanowiła piwo. W 2016 r. spożycie wzrosło o 40%, a spowodowane było to głównie zwiększoną ilością sprzedaży piwa. To m.in. dlatego PARP domaga się całkowitego zakazu reklamy alkoholu i przywołuje przykład Francji, gdzie po wprowadzeniu takiego alkoholu roczne spożycie spadło z 25l do 9l alkoholu na osobę.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.