24.11.2015/16:38

Zwyczaje zakupowe Polaków – wyniki badania Ahmad Tea London

W jakich sklepach i jak często robimy zakupy spożywcze? Na co zwracamy uwagę, wybierając towar? Kto decyduje? Firma Levant, właściciel marki Ahmad Tea London, odpowiada na te pytania tuż przed świąteczną gorączką zakupów.

Badanie przeprowadzone wśród klientów wybranych sklepów w wieku 18-65 lat pokazało, że respondenci najczęściej robią zakupy w marketach i sklepach osiedlowych. Kilka razy w tygodniu chodzi do nich ponad 30 proc. badanych (markety 34 proc., sklepy osiedlowe 30,9 proc.). Jeżeli chodzi o hipermarkety, najwięcej osób przyznało, że robi w nich zakupy rzadziej niż raz w miesiącu (23 proc.). Drugą w kolejności grupą byli badani, którzy wybierają je na miejsce zakupów kilka razy w tygodniu (19 proc.). Jedynie 6 proc. respondentów chodzi do wielkopowierzchniowych sklepów codziennie, a 11,2 proc. kilka razy w tygodniu. Są to bowiem miejsca, w których wizyta zajmuje sporo czasu, dlatego preferujemy robienie w nich większych zakupów, ale rzadziej. Badanie przeprowadzone przez dystrybutora marki Ahmad Tea London w Polsce pokazało także, że większość z nas samodzielnie podejmuje decyzje podczas zakupów spożywczych (49,8 proc.). Odpowiedzialne za nie są zazwyczaj kobiety. Co trzecia badana osoba (30,8 proc.) angażuje w ten proces partnera lub partnerkę. Zdecydowanie najrzadziej preferowane są zakupy z dziećmi, które wskazało jedynie 6,6 proc. respondentów. Ponadto z badania wynika, że 49,5 proc. respondentów ma ulubione marki spożywcze.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.