REKLAMADan Cake - Mlekovita (bułeczki) - baner główny (czerwiec 2018)
Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe

Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe (Mastercard)

Mastercard zaprezentował wyniki najnowszego badania na temat otwartości konsumentów na innowacyjne formy płatności, których można dokonywać dzięki technologii zbliżeniowej. Już co czwarty (27 proc.) ankietowany Polak deklaruje, że w przyszłości będzie płacić zbliżeniowo urządzeniami ubieralnymi (tzw. wearables), takimi jak inteligentny zegarek czy opaska fitness.

REKLAMABinaria (eMIXIT) - Belka w artykułach_v.1

Płatności mobilne i wearables to kolejny etap rozwoju technologii zbliżeniowej, w korzystaniu z której Polacy stali się europejskimi specjalistami. Już co trzeci z nas płaci bezstykowo codziennie.

Wspomniana wcześniej statystyka jest zdaniem ekspertów Mastercard kolejnym potwierdzeniem, że Polacy przekonali się do technologii zbliżeniowej i będą chcieli dalej z niej korzystać, otwierając się jednocześnie na nowe narzędzia płatnicze, które mają „pod ręką” lub wręcz na sobie. Po płaceniu smartfonem, którego popularność w Polsce szybko rośnie, nadchodzi era płacących urządzeń ubieralnych, również wyposażonych w technologię zbliżeniową.

Polacy wydają się być dobrze przygotowani na ten kolejny skok technologiczny. Ze smartfona korzysta już ponad 16,5 mln Polaków. Z najnowszego badania Mastercard wynika, że 72 proc. z nich posiada telefon z systemem operacyjnym Android, 13 proc. z systemem Windows, a 11 proc. ma iPhone’a. Smartfon stał się już powszechnym, podręcznym narzędziem pomagającym w wielu codziennych czynnościach, wśród których popularność szybko zyskuje płacenie zbliżeniowe za zakupy w sklepie. Kolejnym etapem rozwoju technologicznego będą płacące urządzenia ubieralne. Już 6 proc. ankietowanych w nowym badaniu Mastercard deklaruje, że posiada inteligentny zegarek. W 2016 r. globalna sprzedaż wearables osiągnęła wartość 16,2 mld dolarów, a dalszy wzrost jest spodziewany w najbliższych latach. Według prognoz, do 2020 r. 62 proc. urządzeń ubieralnych będzie posiadać funkcję płatniczą.

W Polsce rewolucja związana z wearables może postępować szybciej niż w innych krajach Europy. Wynika to z powszechności technologii zbliżeniowej w naszym kraju, a jak potwierdzają nowe badania Mastercard, Polacy znajdują się w europejskiej awangardzie, jeśli chodzi o korzystanie z tej formy płatności. Już co trzeci polski konsument (33 proc.) płaci w ten sposób codziennie (23 proc. rok temu), zaś 79 proc przynajmniej raz w tygodniu (63 proc. rok temu) – w obydwu przypadkach są to najwyższe wyniki spośród wszystkich badanych państw Europy.

Mastercard współpracuje także ze sprzedawcami, aby pomóc im jak najlepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów związane z akceptacją płatności zbliżeniowych, w tym ze spodziewaną popularyzacją wearables. Według danych NBP już 68,6 proc. wszystkich płatności kartą w Polsce odbywa się zbliżeniowo (78 proc. dla kart Mastercard). Tymczasem, średnia dla Europy wynosi 38 proc. Inne europejskie kraje nadrabiają jednak zaległości w rozwoju technologii bezstykowej. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy liczba punktów sprzedaży przyjmujących płatności zbliżeniowe wzrosła aż o 42 proc. Pozwala to spodziewać się, że płatności inteligentnymi urządzeniami ubieralnymi w punktach handlowo-usługowych będą przyjmowane powszechnie, nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach europejskich. Wartość wszystkich wydatków kartami zbliżeniowymi Mastercard i Maestro wzrosła w Europie w ostatnim roku o 145 proc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Millennials 1 3 miesiące temu

    Jakos stojac w kolejce do kasy w sklepie w polmilionowym miescie nie widze NIKOGO kto by placil tymi waszymi gadzetami w stylu opasek czy telefonow. Jak zwykle marketing probuje wymyslec kolejne potrzeby konsumentom... Nie wszyscy daja sie na to nabrac.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony