REKLAMANaturio_banner główny_styczeń 2020

(Pixabay CC0)

Strona 2 z 2
REKLAMA

Opinie wyrażane w Internecie mają coraz większe znaczenie. Także konsumenci chętniej dzielą się swoim doświadczeniem zakupowym zarówno na portalach społecznościowych, jak i w porównywarkach ofert. Aż 67% ankietowanych PwC’s Total Retail Survey potwierdziło, że zanim dokona zakupu, analizuje opinie umieszczane w mediach społecznościowych.

Przedsiębiorcy powinni zacząć aktywnie działać w mediach społecznościowych. Zachęcać klientów do wyrażania pozytywnych opinii oraz do dialogu. Budować grupę fanów swojego sklepu, angażując ich, jednocześnie budując lojalność wobec marki. Nie wolno ignorować opinii negatywnych. Należy odpowiadać na sugestie rozczarowanych konsumentów. Według badań przeprowadzonych przez Martiz i Evlove24, aż 83% z niezadowolonych klientów jest usatysfakcjonowanych tym, że odpowiedziano na ich uwagi, nawet wtedy, gdy ich problem nie został rozwiązany.

Klienci wybierają zawsze cenę i wygodę

Wzrost tendencji zakupów realizowanych online nie spadnie. Wręcz przeciwnie. Wg badań, w 2014 roku sprzedaż detaliczna w sklepach internetowych stanowiła wyłącznie 5,9% całkowitej sprzedaży detalicznej. Szacuje się, że w 2019 roku zakupy w Internecie będą stanowił aż 12,4% globalnej sprzedaży detalicznej.

Detaliczna sprzedaż stacjonarna nie zniknie, jednak aby przetrwać należy się zmieniać. Dywersyfikować kanały sprzedaży i przenieść sprzedaż do sieci. Zadbać o funkcjonalny sklep internetowy, inwestować w marketing, obecność w social media oraz o widoczność w Internecie.

Reklama traci na sile

W obecnych czasach obrazy i reklamy otaczają nas ze wszystkich stron. W konsekwencji większość z nich jest ignorowana. Badania wykazują, że 8 sekund decyduje o zainteresowaniu klienta. Jak w świecie pełnym kolorów, promocji, haseł reklamowych przyciągnąć uwagę klienta?

Przedsiębiorcy powinni zadbać o spersonalizowany przekaz. Zbierać informacje o swoim kliencie. Analizować jego potrzeby i oczekiwania. Warto do tego wykorzystać oprogramowanie dla sklepów detalicznych, by zbierać dane, pozwalające dobrać reklamy do klienta. Ukierunkowany komunikat pozwoli podnieść poziom sprzedaży oraz zachęci niezdecydowanych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Karol 1 ponad rok temu

    Te same trendy i zmiany dotyczą tez a może przede wszystkim handlu hurtowego Gracze na rynku hurtowym którzy pierwsi dostrzega możliwości np. w platformach sprzedaży hurtowej mogą przybliżyć się do zwycięstwa na rynku i lokalnym i regionalnym I nie mówię tu o Aleo która jest po prostu ogłoszeniowka jak  OLX ale o platformach jak Allegro tylko ze wyłącznie dla podmiotów gospodarczych

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony