REKLAMAHELIO - Baner Główny - Natura (22-28.10.2018)
 źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych

Detaliści zmieniają podejście do kwestii ochrony środowiska, ponieważ są świadomi, że coraz więcej konsumentów uwzględnia potrzebę ochrony środowiska naturalnego, podejmując decyzje zakupowe. Z danych firmy analitycznej GlobalData wynika, że w przypadku 70 proc. konsumentów troska o środowisko naturalne ma wpływ na to, jaką żywność kupują.

REKLAMAKongres Słodycze i Przekąski 2018 - belka w artykułach

Sieci handlowe coraz częściej podejmują działania zmierzające do eliminacji plastiku z łańcucha dostaw żywności. Wiedzą, co robią. Z najnowszego badania konsumenckiego z września 2018 r. wynika, że 71,4 proc. konsumentów bierze pod uwagę kwestie ochrony przyrody podczas zakupów żywności. W przypadku zakupów ubrań i żywności ten wskaźnik spada do 64,2 proc., co i tak powinno dać do myślenia detalistom non-food.

– Odkąd seria BBC Błękitna Planeta pokazała dewastację mórz i oceanów, powodowaną przez plastikowe śmieci, konsumenci na całym świecie zaczęli rozumieć skalę problemu i zmieniać swoje zwyczaje zakupowe. Branża spożywcza musi podążać za tym nasilającym się trendem – wyjaśnia Emily Salter, analityk detalu w firmie GlobalData.

Wielkie sieci kolejno ogłaszają plany redukcji odpadów plastikowych, aby pokazać konsumentom, że dbają o środowisko naturalne. Sieci takie jak Morrisons wprowadzają papierowe torby do pakowania owoców i warzyw luzem. Starbuck's to przykład sieci, która chce wyeliminować plastikowe słomki do napojów. Z kolei inni detaliści, tacy jak Lidl, będą całkowicie rezygnować z opakowań wykonanych z tworzyw nie podlegających recyklingowi.

Branża spożywcza wpływa negatywnie na środowisko naturalne na wiele innych sposobów. Intensywne rolnictwo przyczynia się do erozji gleby i wycinki lasów, nawozy sztuczne i chemikalia zanieczyszczają ziemię i wodę, dużo żywności marnuje się w łańcuchu dostaw. Obserwowane ostatnio działania detalistów na rzecz redukcji odpadów z tworzyw sztucznych wywołują jednak efekt sprzężenia zwrotnego – wynikają ze zwiększonej świadomości konsumentów i same tę świadomość zwiększają. Dzięki temu można mieć nadzieję, że handel i producenci żywności stopniowo będą podejmować działania prośrodowiskowe w kolejnych obszarach, przyczyniając się do tworzenia zrównoważonej gospodarki.

Źródło: GlobalData

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony