REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (15-28.04.2019)

(mat. prasowe)

Jeden z największych internetowych detalistów świata, JD.com, od ponad roku doskonali koncept ultranowoczesnego sklepu wielkopowierzchniowego. Zaawansowane technologie są tam wykorzystane zarówno w logistyce i na zapleczu, jak i na sali sprzedaży. Placówka łączy zalety sklepu, hubu łączącego offline z online, a także lokalu gastronomicznego.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

Pierwsza placówka 7Fresh, uruchomiona w styczniu 2018 r., to obiekt o powierzchni sali sprzedaży ok. 4 tys. mkw, a więc lokuje się w kategorii dużego supermarketu lub kompaktowego hipermarketu. Można tam zrobić zakupy spożywcze, wybrać produkty, z których zostanie przygotowana potrawa do zjedzenia w wewnątrzsklepowej restauracji – może też być dostarczona pod wskazany adres – a także złożyć zamówienie na zakupy z dostawą do domu.

Płody rolne i świeżą żywność paczkowaną dostarcza ponad 2 tys. producentów z całego świata. W łańcuchu dostaw zastosowano technologię blockchain, która pozwala prześledzić trasę produktów „z pola na stół”. Wystarczy wziąć do ręki dany produkt, by inteligentny system wyświetlił na specjalnych panelach informacje o jego pochodzeniu, składzie czy sposobie spożycia.

Wśród technologii zastosowanych na sali sprzedaży warte uwagi są takie rozwiązania, jak inteligentne wózki na zakupy, które same podążają za konsumentem i służą mu pomocą przy zakupach. Inne rozwiązanie to biometria – w placówce funkcjonują systemy rozpoznawania twarzy, które wykorzystane są m.in. do automatycznych płatności. Z infrastrukturą sklepu zintegrowana jest dedykowana aplikacja mobilna, która umożliwia błyskawicze złożenia zamówienia z dostawą do domu w ciągu 30 minut – w określonym promieniu od sklepu.

JD.com planuje uruchomienie ok. 500 supermarketów 7Fresh w ciągu najbliższych pięciu lat.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony