REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk - Baner Główny (17.02 - 01.03.2020)
.

. (fot. Pixabay CC0)

Handel zmienia się w tempie nigdy wcześniej nie obserwowanym. Portal Forbes opublikował 8 najważniejszych, zdaniem ekspertki i konsultantki Natalie Berg, trendów i zjawisk, jakie obserwować będziemy w światowym detalu w 2020 r.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 1 (28.01 - 29.02.2020)

.

Szczyt sukcesów Amazona

Największy detalista świata w ciągu następnej dekady z drapieżcy zmieni się w ofiarę. Firmę nękają już rządowe śledztwa antymonopolowe, klienci zaczynają się od niej odwracać, a konkurencja rośnie w siłę. W ubiegłym roku sam Jeff Bezos prognozował, że „pewnego dnia Amazon upadnie. Gdy spojrzeć na wielkie firmy, to ich życie będzie trwać raczej ponad 30 lat, a nie sto czy więcej lat.” – ocenił biznesmen.

Cyfrowy detoks

Digitalizacja handlu będzie postępować, ale coraz więcej detalistów będzie inwestować w takie doświadczenie zakupowe, które pozwoli klientom zwolnić tempo, odpocząć od świecących ekranów i cieszyć się chwilą. Coraz więcej centrów handlowych będzie oferować konsumentom strefy „cyfrowego detoksu”. O odwracaniu się trendów świadczyć może choćby renesans fizycznych księgarń czy sklepów z mediami, które wydawały się już skazane na wymarcie. Zaczynają one pełnić funkcję miejsca spotkań i relaksu.

Era uczestnictwa

W ciągu ostatniej dekady fizyczne sieci detaliczne starały się zmienić funkcję z czysto transakcyjnej na powiązaną z doświadczeniami – chcąc odróżnić zakupy stacjonarne od czysto użytkowej natury zakupów online. W 2020 r. ten proces przyspieszy, a detaliści będą chcieli zdyskontować koncept społeczności. Będą się starali kreować w konsumentach poczucie przynależności, organizując takie wydarzenia, jak kursy gotowania czy parzenia kawy, a nawet działania nie związane bezpośrednio z handlem, jak sesje jogi czy koncerty.

Uważna konsumpcja

„Konsumpcja” coraz szybciej staje się „brzydkim wyrazem”. Rośnie świadomość wpływu konsumpcji na stan naszej planety, a konsumenci coraz częściej  uważają, że nie trzeba się wstydzić oszczędności. Rośnie też ich presja, by wydłużać życie produktów i ułatwiać ich naprawę, a także umożliwić odsprzedaż używanych rzeczy i wypożyczanie produktów potrzebnych okazjonalnie. Świadoma konsumpcja to już teraźniejszość.

Doświadczenie zakupowe wkracza do e-commerce

Kupowanie online nie należy do najbardziej radosnych czynności. Nie daje szansy na doświadczanie kontaktu z przedmiotami, odkrywanie ich zalet i wad, a oferuje w zamian niemal nieskończony asortyment i szybką, wygodną dostawę. Jednak dzięki mediom społecznościowym, przede wszystkim Instagramowi, możliwe będzie nawiązywanie relacji pomiędzy kupującymi online a klientami sklepów fizycznych oraz ich pracownikami. Coraz więcej detalistów będzie odchodzić od czatbotów i korzystać z rozwiązań ułatwiających kontakty klientów online z doradcami sklepowymi.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony