REKLAMAProxi.cloud 11-25.10.2019

(fot. Pixabay CC0)

Najnowsza analiza preferencji konsumentów wykazała, że aż 91 proc. Polaków pije piwo. Najwięcej osób sięga po napój z alkoholem – 75 proc. Bezalkoholowy trunek wybiera tylko 8 proc., a niskoalkoholową wersję – 9 proc. Jasne z pianką wskazuje 40 proc. O ponad połowę mniej zwolenników ma smakowe – 17 proc. Na trzeciej pozycji jest ciemne – 10 proc. Pszeniczne, lager i pils odnotowały po 6 proc.

REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

Badacze podkreślają, że w ankiecie celowo wykorzystano różne poziomy możliwych kategoryzacji, aby zweryfikować postrzeganie produktu przez zwykłych klientów. Jedna druga respondentów pijących piwa alkoholowe dzieli je głównie ze względu na barwę. Mało kto rozróżnia poszczególne style piwne.

Wysokie spożycie

Z raportu Instytutu Badawczego ABR SESTA i firmy Syno Poland jednoznacznie wynika, że aż 91 proc. Polaków pije piwo. Jak komentuje Katarzyna Grochowska, Project Manager w Hiper-Com Poland, od wielu lat jesteśmy w ścisłej czołówce krajów o wysokim spożyciu tego trunku. W ciągu roku statystyczny konsument wypija go w ilości ok. 100 litrów. Wynika to z faktu, że ten produkt jest u nas łatwo dostępny. A jego niską cenę bez wahania potwierdzi każdy, kto za kufel piwa zapłacił np. w Londynie równowartość 27 zł lub w Dubaju – 45 zł.

– Jednym z naszych założeń było zweryfikowanie tego, ile osób pije piwo – regularnie czy też okazjonalnie. Wysoki odsetek Polaków sięgających po chmielowy trunek nie jest żadnym zaskoczeniem. W naszej kulturze często towarzyszy spotkaniom rodzinnym i towarzyskim. I bardziej wpisuje się w formułę biesiad niż mocniejsze alkohole – wyjaśnia dr Paweł Jurowczyk, Market Research Consultant w Instytucie Badawczym ABR SESTA.

Ekspert z Hiper-Com Poland dodaje, że w powszechnym przekonaniu chmielowy trunek ułatwia interakcje międzyludzkie, „wspomaga” relaks i dobrą zabawę. Co ważne, jest to gotowy napój, który nie wymaga dodatkowych składników, jak np. drink. Producenci piw są w zdecydowanie lepszej sytuacji niż wytwórcy mocnych alkoholi również z powodu możliwości marketingowych, regulowanych przez przepisy. A to ma znaczący wpływ na społeczny stosunek do faktu spożywania.

– Niezmiennie od ponad 20 lat jest to najpopularniejszy napój niskoalkoholowy. Według naszych badań, jego smak jest głównym kryterium, jakim kierują się konsumenci przy wyborze konkretnego trunku. Należy też zauważyć, że tylko 2 proc. piw na rodzimym rynku pochodzi z importu. Jesteśmy krajem o mocno zakorzenionej kulturze piwnej i napój warzony w Polsce wyraźnie smakuje konsumentom – twierdzi Bartłomiej Morzycki, Dyrektor Generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie.

Jak zauważa Katarzyna Grochowska, piwo jest drugą po papierosach największą kategorią FMCG w Polsce. Konsument ma więc do wyboru ogromną paletę wariantów tego produktu na krajowym rynku. Co warto podkreślić, w ostatnich latach wyraźnie wzrosła sprzedaż piwnych specjalności. Nowe rodzaje i gatunki, jakich wcześniej w ogóle nie było w sklepach, teraz wręcz wysypują się z półek do koszyków klientów, spragnionych oryginalnych smaków i aromatów. Bartłomiej Morzycki spodziewa się jeszcze wielu premier na rynku piwowarskim. Jednak za kilka lat dynamika tego segmentu zacznie się zmniejsza.

Wygrywa alkohol

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony